Jak zrobić masło?

Udostępnij ten post

Przepis i wykonanie masła ze specjalną dedykacją dla Eli.

Jak zrobić masło?

Bardzo prosto, jeśli masz możliwość kupienia śmietany od rolnika. Wystarczy 1 duży słoik, niespełna litrowy. Śmietanę należy schłodzić. Przygotować mikser, z głęboką miską, ściereczkę i do dzieła.
Cały proces powstawania masła został przedstawiony w obrazkach, dla wygody, mojej.
Ponieważ żaden ze mnie fotograf, oczywiście profesjonalny :), proszę nie krytykować zdjęć.
Całe ubijanie trwa około 20 minut. Można posolić, albo doprawić do smaku, jak lubisz. Ja dodaję 4 szczypty soli.


 Proszę, zwróć uwagę, jak śmietana rośnie. Widać na obrzeżach miski w środku.

 A potem opada.
 Jest jej coraz mniej i zmienia się konsystencja.

 Po pewnym czasie zaczynają powstawać grudki.



I tu właśnie przyda się ściereczka, żeby osłonić mikser, bo tak chlapie, że gwarantuję Wam generalne sprzątanie kuchni.


Jeśli ujrzysz ładny, żółty kolorek grudek, przerwij ubijanie, przecedź przez czystą szmatkę, albo duże gęste sito. Przepłucz pod zimną wodą, wyciśnij resztę wody.


 Przełóż do ulubionego naczynia i smacznego.



Ela dziękuję za przepis na placka, muszę upiec dla męża bo nie daje mi spokoju, taki był dobry.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.