Jak zrobić tradycyjne, starodawne racuchy? - przepis

Udostępnij ten post

Dzień Dobry.

Jeśli szukaliście przepisu na starodawne i tradycyjne racuchy, takie jak robiły kiedyś nasze Babcie, to już nie musicie dalej szukać.

Przepis dostałam od mojej cioci, a Ta od swojej mamy, czyli Babci. Przepis ma ponad 70 lat , a może nawet więcej, dalej nie udało mi się już dobrnąć. Niestety swojej Prababci nie pamiętam. 
Przepis bardzo długo gościł w moim przepiśniku, i postanowiłam podzielić się nim, a co ? Niech inni też poznają smaki starodawnej kuchni :)

Polecam zakupić jajka od gospodarzy, zsiadłe mleko też przydałoby się zrobić domowym sposobem, ale nie każdy ma dostęp do takiego mleka, prosto od krowy, dlatego można użyć sklepowego, ale szukajcie takiego, które ma jak najmniej dodatków. 

Przepis i wykonanie tradycyjnych racuchów jest banalnie prosty.




Składniki na racuchy:



2 kubeczki po 400 ml zsiadłego mleka
3 jajka
0,5 kg mąki pszennej
szczypta soli
1 łyżeczka sody
Wszystko miksujemy na dużych obrotach, kilka minut, aż masa stanie się jednolita, lejąca, dosyć gęsta, bez grudek.
Patelnię rozgrzewamy, dodajemy troszeczkę oleju i smażymy po kilka minut z obu stron.


A oto EFEKT

przepis na starodawne racuchy




Smacznego życzy - Beata,Tajemnice Natury.

Zrobicie?

3 komentarze :

  1. kiedy bedziesz takie robila to przyjade :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zbieraj się szybciutko, właśnie zabieram się do robienia tradycyjnych racuchow.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo często urozmaicam tradycyjne racuszki.
    Ostatnio skomponowałam takie o smaku cytrusowym ☺
    Znajdują się na mojej stronie
    KAROLINA TROJANOWSKA

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.