Banany na odchudzanie? Poznaj tajemnicę odchudzania.

Udostępnij ten post

Dzień Dobry :)


banany i witaminy mineraly
Jak odchudzać się zdrowo

 

Odchudzanie z bananami

 

Dezinformacja na temat bananów w internecie jest dość powszechna, zwłaszcza dotycząca utraty wagi. Są ludzie, którzy rzeczywiście starają się przekonać, że banany są złe, jak ciastka i frytki  i inne śmieciowe niezdrowe jedzenie. Jeśli przyjrzymy się faktom dotyczących bananów, to uzyskamy informacje, że banany niedojrzałe czyli, czyli najczęściej dostępne w sklepach i marketach mają średni indeks glikemiczny, bardzo zbliżony do  ananasa i chleba żytniego. Ponadto są bogate w błonnik i wit. B6. Banany to bardzo pożywne i naturalne produkty, które pomogą utracić wagę ciała i  zwiększyć odporność.


  Właściwości odżywcze bananów

 

  • Banany są bardzo bogate w witaminę B6, 
  • zawierają niewielkie ilości witaminy C, 
  • maganez,
  • potas w bananie dostarcza moc energii, skuteczniej, nawet od napojów energetycznych dla sportowców, średni banan zawiera ok 467 mg potasu, i 1 mg sodu
  • błonnik 
  • 1 banan zjadany codziennie może pomóc w zapobieganiu nadciśnienia i ochrony przed miażdżycą tętnic.



Właściwości odżywcze bananów

Potas skutecznie obniża ciśnienie krwi, wykazano to w wielu badaniach. Amerykańscy lekarze śledzili ponad 40.000  mężczyzn, w ciągu czterech lat, w celu określenia wpływu diety na ciśnienie krwi. Mężczyźni, którzy spożywali więcej produktów bogatych w potas, a także produktów bogatych w magnez, mieli  znacznie mniejsze ryzyko udaru mózgu. Badanie opublikowane w Archives of Internal Medicine potwierdza także, że spożywanie pokarmów bogatych w błonnik, takich jak banany, pomaga zapobiegać chorobom serca.
Oprócz tych korzyści sercowo-naczyniowych, okazuje się, że potas znajdujący się w bananach może również pomóc w promowaniu zdrowych kości. Potas może przeciwdziałać zwiększonej utracie wapnia w moczu, spowodowane przez wysokie spożycie soli.




Ile jest węglowodanów w bananach?

 


Bardzo mały banan (15 cm  lub mniej) - ok 18,5 g węglowodanów
Mały banan (15-17 cm) - ok 23 g węglowodanów
Banan średni (17-20 cm ) - ok 27 g węglowodanów
Duży banan (20 -23 cm) - ok 31 g węglowodanów
Wyjątkowo duży banan (23 cm i większe) - ok 35 g węglowodanów


Jedna z teorii sugeruje, że pewne enzymy występujące w bananach przyspieszają trawienie, co powoduje szybką utratę wagi, u niektórych osób.

Aby schudnąć, trzeba być niestety aktywnym fizycznie. Jedzenie bananów to tylko część ogólnej zmiany stylu życia - w tym zdrowej diety, ćwiczeń sercowo-naczyniowych oraz treningu siłowego - to pomoże skutecznie w odchudzaniu. 

Źródła:
whfoods.com
glycemicindex.com

Pozdrawiam Was serdecznie -  Beata,Tajemnice Natury.





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.