Bezglutenowe racuchy na sodzie

Udostępnij ten post



zdrowe racuchy bez proszku do pieczenia Tajemnice Natury
produkty na racuchy bezglutenowe

Przepis na racuchy jest moim pomysłem, powstał z inspiracji ciasteczek z bloga.

Składniki na bezglutenowe racuchy:


  • 25 dkg płatków owsianych
  • 3 jajka całe
  • kubek 400 ml zsiadłego mleka
  • wiórka kokosowe 3-4 łyżki , można ominąć jeśli nie lubisz
  • 1 łyżeczka sody
  • mąka ziemniaczana 3 łyżki
  • miód do smaku.

Płatki mielimy na mąkę.
W mikserze ubijamy zsiadłe mleko z jajkami, dodajemy zmielone płatki, sodę, wiórki kokosowe i miód, miksujemy kilka minut.

racuchy na sodzie
Bezglutenowe racuchy

Czekamy kilkanaście minut, aż mąka z płatków nasiąknie, ciasto zgęstnieje.
Smażymy z obu stron na złoty kolor. Racuszki są przepyszne. Można je dowolnie modyfikować, zamiast miodu można dodać soli, można ominąć kokos, i dodać np. słonecznik, albo ziarna sezamu.
Na zimno można zjeść z twarożkiem i szczypiorkiem, jako kanapkę zamiast chleba.

Smakują też dobrze z dipami, własnego pomysłu.
Smacznego życzy Tajemnice Natury.

1 komentarz :

  1. Nie wszystkie płatki owsiane są bezglutenowe. Te ze zdjęcia na pewno nie są.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.