Jak leczyć migrenę naturalnie, bez leków na receptę.

Udostępnij ten post

Jeśli jesteś jedną z milionów osób cierpiących na sporadyczne lub częste migreny, to już wiesz, jak wyniszczający i straszliwie bolesny jest atak migreny. Zamiast brać silne leki na migrenę, które zmniejszają ból, może warto poznać źródła problemu i zapobiegać migrenie.

Oto kilka pomocnych wskazówek jak zapobiegać migrenie, leczyć naturalnie migrenę ,bez użycia leków na receptę:
  1. Należy unikać MSG, są to chemiczne wzmacniacze smaku dodawane przez producentów żywności. Mnóstwo przetworzonej żywności zawiera dodatki chemiczne, takie jak glutaminian sodu (MSG), aspartam, azotany, siarczyny oraz "naturalne" i sztuczne aromaty, które mogą działać jak katalizatory chemiczne wywołujące migrenowe bóle głowy. Wielu osobom wystarczy, po prostu unikać tych dodatków, aby znacznie zmniejszyć częstość i nasilenie migreny, a nawet je wyeliminować całkowicie. Niektórzy producenci żywności ukrywają je pod różnymi nazwami. MSG, na przykład, często ukrywa się pod postacią: "ekstrakt drożdżowy". Inne typowe dodatki do żywności, które zawierają potencjalnie szkodliwy wolny kwas glutaminowy obejmują karagen, maltodekstrynę, słód jęczmienny, syrop z brązowego ryżu.
    Aspartam występuje pod nazwą: AminoSweet, Nutrasweet , określany bywa również kodem E951. Aspartam jest kombinacją trzech substancji chemicznych: Kwasu asparaginowego, fenyloalaniny i metanolu. Aspartam oprócz bóli głowy, w tym migreny powoduje: zawroty głowy, napady epilepsji, nudności, drętwienia, skurcze mięśni, przybieranie na wadze, wysypki, depresje, zmęczenie, drażliwość, częstoskurcz serca, bezsenność, problemy z widzeniem, utrata słuchu, palpitacje serca, trudności z oddychaniem, ataki niepokoju, niewyraźna wymowa, utrata smaku, szum w uszach, zawroty głowy, utrata pamięci i bóle stawów.
  2. Ponieważ alergie pokarmowe są również częstą przyczyną migreny, należy zwrócić szczególną uwagę na to co się zjada i jak pożywienie wpływa na nasz organizm. Jeśli czujesz często zmęczenie, masz wzdęcia, zespół jelita drażliwego (IBS), bóle stawów i mięśni, lub zatok i często występują u Ciebie migreny, być może masz
    alergię pokarmową. Zacznij eliminować po kolei, z jedzenia produkty potencjalnie alergizujące : gluten, przetwory mleczne, jaja, soja, drożdże, kukurydza, i różne inne typowe alergeny, aby sprawdzić, czy czujesz poprawę.
  3. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak wielkie znaczenie ma poziom hormonów i jak to wpływa na zdrowie fizyczne. Lekarz dr Mark Hyman, MD, zaleca, aby w szczególności kobiety sprawdzały hormony, zbyt dużo estrogenów, może zaostrzyć objawy migreny.
  4. Zażyj więcej magnezu. Niedobór magnezu jest powszechny w całym współczesnym społeczeństwie i zdrowotne skutki tego niedoboru mogą być katastrofalne, zwłaszcza dla tych, którzy mają skłonność do migren. Dlatego ważne jest, aby uzupełniać codziennie wysokiej jakości suplement magnezu.
    W 1996 r. w czasopiśmie Cephalalgia opublikowano wyniki badań, stosowania i uzupełniania magnezu u pacjentów z migreną, którzy brali doustnie 600 miligramów (mg), magnezu codziennie przez 3 miesiące. Wyniki były bardzo obiecujące: 42-procentowa redukcja częstości występowania migreny po trzech miesiącach. Jeśli jednak występują dodatkowo inne objawy niedoboru magnezu, takie jak zaparcia, niepokój, bezsenność, drażliwość, skurcze mięśni lub skurcze, lub wrażliwość na hałas, może być jeszcze niedobór magnezu i wymaga uzupełnienia.
  5. Picie czystej, wysoko-zasadowej, wody wolnej od fluoru. Pamiętaj, aby zawsze pić czystą, wysoko-zasadową wodę, która jest wolna od toksycznych fluorków i różnych innych substancji chemicznych . Fluor, w szczególności ma skłonność osadzania się w całym organizmie, zakłócając prawidłową produkcję hormonów, które, jak wspomniano wcześniej jest powszechną przyczyną migreny. Fluor obniża również funkcję tarczycy, i zajmuje miejsce niezbędnego jodu w całym organizmie, co prowadzi do przewlekłego bólu, zaburzeń neurologicznych i innych problemów zdrowotnych. 

    Pozdrawiam  - Tajemnice Natury. 

    Źródła dla tego artykułu to:

3 komentarze :

  1. Szklanka wody i magnez nie pomogą, kiedy już nastąpi atak nie obejdzie się bez tabletki sumamigrenu więc jednak specjalista się przyda. Dlaczego nie korzystać z jego porad skoro płacimy niemałe ubezpieczenie??

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem za całkowicie naturalnymi środkami na wszelkie dolegliwości, w przypadku migreny trudno byłoby normalnie funkcjonować bez leków takich jak sumamigren.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie szklanka wody i magnez nie pomogą, gdy już dopadnie migrena, ale wyeliminowanie z diety aspartamu, glutaminianu sodu i innych świństw, naprawdę pomaga. Czytanie etykiet na przetworzonej żywności w XXI wieku, nie powinno być problemem. Wybieranie świadome produktów żywnościowych, jest kluczem do zapobiegania migrenie, no chyba, że ktoś jest masochistą i lubi swoje migreny. Znam osoby, które wprost uwielbiają opowiadać jakie to mieli ataki, i nic z tym nie robią. Ich życie. Ja miałam dość częstych ataków,kilka w ciągu miesiąca, a nawet tygodnia, odbierały mi chęć życia, rujnowały zdrowie, z powodu brania dużych ilości różnych medykamentów. Miałam światłowstręt, zapachowstręt, nudności, wymioty,nawet mruganie powodowało ogromny ból, leżałam w ciemnym i cichym pokoju, czekając aż przejdzie, czasami nie przechodziło, Ból głowy był tak ogromny i świdrujący, jakby wiertarką dziurę mi w głowie ktoś robił. Nie da się opisać męczarni, ale kto ma migreny ten wie, jak to jest. Wtedy na pogotowie.Dostawałam po dwa zastrzyki - dożylne i domięśniowe. Ulga była niesamowita. Miałam wrażenie że dostałam nowe życie.. Odkąd zmieniłam dietę, wybieram świadomie swoją żywność, ataki ustąpiły. Nie było to od razu, ale z czasem, może po pół roku. Dziękuję Bogu, że to się skończyło.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.