Syrop różany łatwy przepis

Udostępnij ten post

Witam.

Rowerowy wypad za miasto, na który nawet nie chciało mi się ruszyć - opłacał się. Znalazłam piękny krzak różany, właściwie to mój mąż pierwszy go wypatrzył. Pomagał nawet zbierać te różyczki. Kochany facet.... Wycieczka miała być typowo relaksacyjna i bez żadnych zbiorów, nie byłam nawet przygotowana na zbieranie cudów natury, więc płatki wylądowały w kieszeniach kurteczki hahah. Uzbierało się około 2 szklanek. Nawet sporo. Zainspirowana przepisem Klaudyny z bloga Ziołowy Zakątek na różany syrop, postanowiłam zrobić taki sam. Jak wiadomo róża róży nie równa, więc na pewno nie wyszedł identyczny, ale w jakimś stopniu podobny.




Gotowane płatki róż wydzieliły cudowny, boski zapach. Można wąchać na okrągło. Smakuje też niesamowicie. Nie można do niczego porównać. Warto chociaż raz w życiu zrobić takie cudo i skosztować, pozytywne wrażenia smakowe i zapachowe gwarantowane. Wykorzystać można wg własnego upodobania kulinarnego.

Różany syrop Tajemnice Natury


Przepis na syrop różany.

  • 2-3 szklanki pachnących róż ( u mnie dwie pełne kieszenie)
  •  1-1,5 szkl wody 
  • 1-2 szkl cukru 
  • sok z cytryny 
  • wysterylizowany słoiczek/butelka
Zebrane róże oczyścić zalać szklanką wody i cukrem , zostawić do naciągnięcia , najlepiej na noc.
Rano pogotować około 30 minut, pod przykryciem, aż płatki zaczną robić się przeźroczyste, dodać sok z cytryny, następnie przelać do butelki lub słoiczka, w zależności co mamy. Można też zapasteryzować, żeby dłużej postało. To wszystko. Smacznego.

Tajemnice Natury


 Następny post o przetworach z jaśminu. Zapraszam.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.