Jak zrobić surowy dżem z Chia

Udostępnij ten post

Witam.
Dzisiaj opowiem o tym, jak wykonać surowy dżem, ze świeżych lub mrożonych owoców, z dodatkiem nasion Chia, a w zasadzie jednym z głównych składników dżemu.

tajemnice-natury.blogspot.com
 
Chia, malutkie nasionka, wyglądające jak ziarenka na truskawkach, a w większym zbliżeniu jak przepięknie wyszlifowane kamyczki -  są bardzo odżywcze dla ciała i mózgu, niskokaloryczne, bezglutenowe, świetnie sprawdzają się jako zagęszczacze do zup i sosów, można ich użyć w koktajlach, sałatkach i tysiącach innych potraw. W jaki sposób używać tych nasion? Nasza wyobraźnia i kreatywność, może tu tylko pomóc.

Nasiona Chia możemy wykorzystać jako zagęstnik i przygotować w kilka chwil -  pyszny i zdrowy surowy dżem oraz budyń.
tajemnice-natury.blogspot.com

tajemnice-natury.blogspot.com
Jak wykonać taki dżem, który można spokojnie przechowywać 3-4 dni w lodówce, nie martwiąc się, że się zepsuje?

Przepis na surowy dżem


Na jedną porcję (szklankę) będą nam potrzebne:
  • 1 szklanka świeżych lub mrożonych malin, lub innych owoców, ja przygotowałam jeszcze świeże jeżyny, na następną porcję
  • 1-2 łyżki miodu, syropu klonowego lub agawy (dałam miód)
  • 1,5 łyżki nasion Chia
  • 1  łyżka wody (opcjonalnie)
  • 0,5 łyżeczki ekstraktu z wanilii 

    Połącz wszystkie składniki, możesz je zblendować, ja wymieszałam tylko widelcem. Wstaw na około godzinę do lodówki. Nasiona nasiąkną sokami z owoców i powiększą swoją objętość kilkakrotnie, tworząc galaretowatą konsystencję. Oczywiście można przełożyć dżem do słoiczków i zostawić na późniejsze wykorzystanie, kolację, śniadanie czy deser. Ja nie miałam zamiaru zostawiać tego dżemu na później, i przekładać do innych naczyń, dlatego szklanki takie brudne. Dżem zjadłam nie czekając nawet pół godziny. Pycha.

tajemnice-natury.blogspot.com

tajemnice-natury.blogspot.com

Zrobicie taki dżem? Dajcie znać jak Wam wyszło.

Pozdrawiam Was serdecznie Tajemnice Natury.

4 komentarze :

  1. Dzięki, dzięki, dzięki! Zastanawiałyśmy się jak je jeszcze wykorzystać (na mleku roślinnym już się nam przejadło). Sobota należy do tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, a tu taka łatwizna , zwykły dżem, można go wykorzystać do lodów, gofrow, naleśników i do każdego deseru, do którego tylko będzie pasował :).
      Smacznego !

      Usuń
    2. Wyszło pyszne! nic nie zostało aby przechować na później a już nawet słoiczki małe uszykowałyśmy xD

      Usuń
    3. Super, że smakował, ja nie mogę doczekać się na świeże owoce: truskawki, jagody, maliny.
      Też szykowałam słoiczki, ale było tak dobre, że nic nie zostało na przechowanie :)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.