Kurka leśna - pieprznik jadalny

Udostępnij ten post

tajemnice-natury.blogspot.com
Sezon grzybowy w pełni, więc pełno grzybów w lesie i na targu. Grzybki oczywiście kupiłam, nie mam na razie z kim wybrać się do lasu. Muszę poczekać na lepsze czasy, kiedy brat będzie miał więcej czasu i zechce też wybrać się na grzybobranie. Sama w knieje nie zaglądam.
Grzyby na zdjęciach zapewne znacie - to leśne kurki, moje ulubione grzyby. Czy wiedzieliście, że polską nazwę tym grzybkom nadał J. Jundziłł, w 1830.  Nazywano je też jako stroczek lisica, kurka żółta, lisiec, pieprzyk jadalny, lisica, kurek, pieprznik pospolity, lisiczka, pieprznik gąska, stągiewka jadalna - wg wikipedii.


tajemnice-natury.blogspot.com

Kurka jest grzybem dziko rosnącym. Próbowano je hodować na skalę przemysłową jak pieczarki, niestety jak dotąd bezskutecznie. Kurki zawierają wit. D , która występuje głównie w wątrobie oraz w tkance tłuszczowej ryb, oraz w grzybach borowiku i między innymi w pieprzniku jadalnym. Posiadają także inne niewielkie zasoby witamin: B1, C, PP i E.

tajemnice-natury.blogspot.com

W kurkach znajdują się też składniki mineralne, są to: cynk, wapń, fluor, jod, potas.

Poza tym są bardzo smaczne. Można je też zamrozić, ale najpierw trzeba je zblanszować, potem dopiero ładować do zamrażalnika.
Ja swoje udusiłam z cebulką i doprawiłam śmietaną i solą. Były przepyszne, tak dobre, że zapominałam zrobić fotki, przed zjedzeniem.

Macie sprawdzone przepisy na kurki?
Pozdrawiam serdecznie - Tajemnice Natury.

Fot. mojego autorstwa .

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.