Jak zrobic ciasto z gruszkami

Udostępnij ten post



chlebek gruszkowy


Wczoraj wieczorem naszła mnie niesamowita chęć, aby zjeść coś dobrego i słodkiego i choć troszkę zdrowego. A, że gruszek pełno wszelkiej maści, to pomyślałam że będzie to ciasto z gruszkami. 
Grzebałam w tym internecie, aż w końcu znalazłam tu. Blog tylko z przepisami gruszkowymi, polecam świetne przepisy, nie tylko placki, dodam tylko, że po angielsku. 
W oryginale ciasto ma troszkę inne proporcje, ale od czego wyobraźnia?  Prawie wszystkie składniki miałam, oprócz kardamonu, zapewne z tą przyprawą byłby inny smak, pewnie bardziej egzotyczny, ale moje ciasto też było wyborne.
Robi się szybko, ale znika jeszcze szybciej, ekspresowo. Córka, dziś też chce ten chlebek gruszkowy.

przepis na ciasto gruszkowe

 

Przepis na ciasto gruszkowe


Co potrzeba na ciasto gruszkowe? Najważniejsze to gruszki 2-3 sztuki dosyć twarde, ale nie kamieniste, 
ja miałam "Konferencje"

kostka prawdziwego masła 25 dkg
cukier brązowy - 3/4 szkl, można dać mniej, był bardzo słodki
3 jajka
1 łyżeczka wanilii, można w ostateczności dodać cukier wanilinowy opakowanie
2 szklanki mąki pszennej
3/4 łyżeczki kardamonu, niestety nie miałam
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli

Wykonanie:
Masło roztopić na wolnym ogniu. Gruszki obrać i zetrzeć na tarce, na grubych oczkach. Kiedy masło przestygnie, przelać do miski do miksera, czy innego naczynia, które macie do robienia ciasta. Następnie dodać jajka, cukier, ubijać. Kiedy już trochę urośnie od tego ubijania, dodajemy mąkę i resztę sypkich produktów, i też jeszcze chwilkę miksujemy, aż wszystko ładnie się połączy. Na koniec dodać starte gruszki. Moje ciasto było dosyć gęste, ale lejące, dało się wylać na blaszkę. Blaszka o wymiarach - 15 x 28 cm. Pieczemy w temp. 180 stopni, około 50 minut. Ciasto nie rośnie zbyt wysokie, może pęknąć na środku. Skórka na wierzchu powinna być lekko brązowa, wtedy sprawdzamy patyczkiem, czy w środku jest suche, jeśli tak to wyciągamy z piekarnika. Ciasto wyglądem przypomina chleb.

przepis na chleb gruszkowy
Smacznego, życzy Tajemnice Natury.

fot.mojego autorstwa

3 komentarze :

  1. Wygląda apetycznie... Mniam!
    Ja robiłam zapiekane gruszki. Dużą gruchę kroi się na pół. W miejsce po wykrojonym gnieździe nasiennymwkładamy odrobinę masła i miód. I zapiekamy... nie pamiętam ile, ale można sprawdzić w necie, albo po prostu widelcem. Ma być miękka, ale jędrna. Też pysze.
    Pozdrawiam! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, to takie gruszki, też muszą być pyszne, hmm, chyba jutro zrobię takie. Skoro tak chwalisz :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.