Jak ważne jest mycie rąk?

Udostępnij ten post



Witam.

Tajemnice Natury


Byłam na zakupach w sklepie, tak tam też kupuję, chociaż najczęściej robię to na targu.
Zapakowałam do koszyka trochę warzyw i owoców. Po skończonych zakupach stałam w kolejce do kasy,
Osób w sklepie niewiele, atmosfera prawie sielankowa, spokojnie, no prawie, gdyby nie Pani obsługująca kasę. Kicha, kaszle, co chwilkę smarka i wyciera nos, w tym samym czasie kasuje produkty i wydaję resztę. Mina faktycznie, jakby siedziała za karę.
Szkoda i niestety, czynna była tylko jedna kasa, z pewnością poszłabym do następnej.
W końcu moja kolej, podaję pieniążki za zakupy, pakuję do torby warzywa i inne rzeczy, i w między czasie kasjerka podaje mi resztę i czeka z wyciągniętą ręką...

- To, nie chce pani reszty? Bo ja lubię dawać do ręki!!
- ???? Nie, nie lubię do ręki.
Poczekałam aż Pani położy resztę na ladzie.


Tajemnice Natury


Jak wiecie, w większości sklepów są "półeczki" do wydawania reszty, nic by to nie zmieniło, gdyby kasjerka położyła tam pieniądze, bo i tak musiałabym wziąć resztę, czy to z półeczki czy to z ręki, ale niesmak pozostał.

Dlatego ważne jest mycie rąk, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się chorób. Mycie rąk pomaga zapobiegać chorobom, takim jak przeziębienia, grypy i inne infekcje, w tym także zatruciom pokarmowym. Ręce należy umyć po skorzystaniu z toalety, po kichaniu lub kaszlu, po zakupach i po wielu innych czynnościach.





Na Youtube jest fajny filmik, dotyczący mycia rąk, niestety nie wiem jak dodać. Adres filmu https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=DapjDuBhk1I

Mała aktualizacja: Dziękuję Rita, udało się :)






foto: pixabay.com - darmowe fotografie

Jak Wy byście zareagowali?

Miłego dnia.

17 komentarzy :

  1. Ja też uważam, że mycie rąk jest ważne- nawet bardzo. Dzieci od małego uczę, by zaraz po wejściu do domu poszły myć ręce. Przed jedzeniem i w ciągu dnia też oczywiście:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię cieplutko bernikula, tak jak piszesz, bardzo ważne jest mycie rąk, zwłaszcza jak wracamy do domu, w końcu poza nim dotykamy różnych rzeczy, spotykamy się z różnymi osobami, a zdrowie jest bardzo ważne. Świetnie, że uczysz dzieciaki higieny, z czasem, takie zachowanie, bedzie dla nich jak chleb powszedni :)

      Usuń
  2. Tak mycie rak jest wazne ciesze sie ze wpoiłam to mojemu 4 latkowi wszedobylskiemu :)
    Czasem jak bawi sie zołnierzami słysze jak mowi do nich : " umyjcie rece " :P
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No świetnie, dyscyplina i higiena jak w wojsku, a swoją drogą, dobrze wpoiłaś synkowi, skoro nawet w zabawie, ważne jest mycie rąk, no i widać, że słucha mamy :)

      Usuń
  3. Oczywiście, że mycie rąk jest ważne. I tu się nie śmiej, ale w torebce zawszę noszę taki żel antybakteryjny do rąk - czasem się przydaje!
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry sposób z tym żelem, nie zawsze jest gdzie umyć ręce.

      Usuń
  4. Dla mnie mycie rąk jest bardzo ważne i może nawet z lekka przesadzam z ich myciem, bo po każdym przyjściu do domu je myję. Ale, dla większości społeczeństwa jest to nieistotne, niestety. Obserwowałam kiedyś ludzi wychodzących z łazienki w pubie jakimś tam - siedzieliśmy zaraz przy toalecie i było słychać, czy ktoś myje ręce, czy nie. Większość nie myła.
    A ponoć jest to dobre antidotum przeciw grypie i przeziębieniu. Lepsze niż szczepionki.
    Nie wiem, co zrobiłabym z pania przy kasie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu masz rację, gdy przyjrzeć się bliżej społeczeństwu, to niestety widać, ile osób ma kompletnie gdzieś, mycie rąk. Ale , czego Jaś się nie nauczyl, tego Jan nie będzie umiał, w dużej mierze zależy od wychowania w domu rodzinnym, i tu duże brawa dla rodziców, którzy uczą dzieci że rączki trzeba myć!
      I działa jako antidotum przeciw różnym chorobom, nawet na stronach internetowych instytucji zdrowotnych, w przychodniach lekarskich zalecają mycie dłoni jako ochrona przed zarazkami i wirusami.

      Usuń
  5. O właśnie, ja wiecznie to powtarzam. Jestem w szoku, jak widzę ludzi w publicznych toaletach, którzy wychodzą bez mycia rąk. Ja nie wiem czy potrafiłabym u siebie w domu, a tu jak widać wielu nie sprawia to żadnego problemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, dla niektórych to żaden problem, być może nawet nie wiedzą, że trzeba umyć, chociaż wydaje się to absurdem.

      Usuń
  6. O myciu rąk mówi się od minimum 150 lat, a nadal wiele osób to ignoruje... Osobiście bierze mnie obrzydzenie, gdy widzę osobę jedząca rękoma nieumywszy ich po kichaniu, czyszczeniu nosa czy dotykaniu np. uchwytów w komunikacji publicznej...
    P.S. Aby dodać filmik, musisz wkleić specjalny kod (generuje się pod filmem na YT, opcja "umieść na stornie" i wkleić to w wersję HTML posta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, nie raz zbierało mi się na wymioty, w podobnych sytuacjach.
      Dziękuję za pomoc, jesteś bezcenna :)

      Usuń
  7. Zawsze uczyłam syna, że po powrocie do domu myjemy ręce dokładnie, nawyk pozostał do dzisiaj. Nie winiłabym jednak kasjerki, ma ciężką pracę za marne grosze i pewnie nie nie może marzyć o zwolnieniu lekarskim. Co innego pani w sklepie osiedlowym, która wydaje pieniądze, a potem rękami dodaje mi bułki, takiej bułki nie przełknę i zawsze zwracam uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Kasjerki, było mi autentycznie szkoda, tym bardziej że po sklepie krzataly się koleżanki z pracy, mogły ją zmienić. Dlatego zwróciłam uwagę na mycie rąk po powrocie do domu :)
      Miłego dnia.

      Usuń
  8. Mycie rąk jest ogromnie ważne dla naszego zdrowia. Obecnie mamy styczność z tyloma bakteriami/wirusami że lepiej dbać o higienę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Odrobino życia - tak to prawda, o higienę należy dbać, niezależnie od warunków i sytuacji.
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  9. Dobrze, że poruszasz takie tematy! Ja mam nawet małą obsesję na tym punkcie ;) Bardzo często myję ręce, ale wielu ludzi nie przywiązuje do tego takiej wagi, a to naprawdę bardzo ważne!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.