Piękne włosy i skóra na wiosnę ! Naturalnie.

Udostępnij ten post



Witam.

Wiem, że jeszcze mamy zimę, a pogoda w kratkę, np. u mnie dzisiaj jest tak wiosennie, ciepło i grzeje słońce, że pomyślałam, jak to fajnie, by było mieć na wiosnę cudowną cerę, lśniące i zadbane włosy oraz piękne paznokcie.

Cały urok tej zabawy i pielęgnacji tkwi, nie na zabiegach kosmetycznych, w drogich salonach, ale przede wszystkim na diecie, opartej na poszczególnych składnikach, minerałach i witaminach występujących naturalnie w przyrodzie.

Przeglądając Internet znalazłam kilka ciekawych porad, co zrobić żeby tak było naprawdę. Stron z poradami jest miliony, mnóstwo ciekawostek i zaleceń - jakie brać suplementy, zioła, owoce i warzywa. Trudno się zdecydować.

Moją szczególną uwagę przykuło kilka praktycznych rad, co jeść żeby faktycznie, poprawić stan cery, włosów i paznokci. Są to owoce, warzywa, zioła, oraz nasiona dostępne przez cały rok, jak i sezonowe, a jeśli niektóre z nich masz zamrożone lub przetworzone domowymi sposobami, to tym lepiej, przynajmniej wiesz co jesz !


Domowe sposoby na piekną cerę


Orzechy włoskie są bogate w białko, kwasy omega 3, cynk, witaminy A i E, oraz koenzym Q 10, składniki te z powodzeniem zwalczają wolne rodniki, pobudzają procesy odnowy komórkowej. Orzechy wpłyną znacząco na poprawę stanu skóry.

Nasiona Chia - są również zalecane do jedzenia, w celu poprawy skóry, i też są bogate w kwasy omega-3, które wspierają produkcję kolagenu i elastyny.
Jarmuż wpływa na wzrost włosów, zawiera także cenną luteinę, która chroni skórę przed uszkodzeniami UV.

Rzodkiewki są doskonałym źródłem krzemionki, witaminy C, i siarki. Rzodkiewka stymuluje również krążenie krwi w organizmie. Krzemionka i siarka wpływa korzystnie zarówno na skórę jak i paznokcie. Zamiast rzodkiewek proponuję kiełki, są bardziej wartościowsze niż obecnie dostępne rzodkiewki w sklepie czy na rynku.

Sok marchewkowy - bogaty w beta - karoten, witaminy A, B, C, E i K. Wszystkie witaminy wpływają na dobry wygląd skóry i włosów, oraz wzorowo chronią przed uszkodzeniem UV i czynnikami zewnętrznymi, tym samym chroniąc przed zmarszczkami i złym wyglądem cery.

Kurkuma - kurkumina silny utleniacz, poważnie i bardzo istotnie zmniejsza objawy starzenia, działa też przeciw zapalnie. Kurkumę można dodawać do zup, sosów, mas do ciasta ( dodana w niewielkiej ilości, nie zmieni smaku, a kolor będzie naprawdę ładny). Najlepiej wchłania się z pieprzem, warto zapamiętać.

Skrzyp polny - idealnie poprawia kondycję włosów, skóry i paznokci. Jest "kopalnią" krzemu. Wpływa na łamliwe paznokcie, poprawia ich twardość, zapobiega także wypadaniu włosów. Krzem pobudza procesy regeneracji zachodzące w skórze, a biorąc udział w syntezie białek tkanki łącznej, czyli kolagenu i elastyny, ujędrnia skórę i poprawia ogólną fizjonomię skóry człowieka.

Macie swoje sprawdzone sposoby na poprawę włosów, skóry i paznokci?
Proszę podziel się w komentarzu.




fot. pixabay.com - darmowe fotografie.

7 komentarzy :

  1. Ja sie staram jeśc dużo warzyw, zimą także (zawsze wybieram to czym dany sezon dysponuje, a w zimie sa to warzywa korzenne) dużo owoców teraz to głównie cytrusy. Staram się pić sporo wody i różnych ziołowych herbatek (skrzypo- pokrzywa na przykład)
    Co do kurkum, to robiłam z niej herbatkę, ale niespecjalnie mi podeszła, podrzucam przepis:
    2 szklanki wody,
    1/4 łyżeczki kurkumy,
    plasterek świeżego imbiru,
    sok z jednej cytryny,
    szczypta pieprzu np. cayenne,
    ksylitol, stewia lub miód.

    Plaster imbiru zalać szklanką wrzątku, przykryć talerzykiem i odstawić na 15-20 minut. Po tym czasie dolać szklanką wody w temperaturze pokojowej, sok z cytryny, dodać kurkumę, szczyptę pieprzu i ksylitol (lub inny naturalny środek słodzący) do smaku.

    przepis pochodzi z amniam.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Oliwko, dziękuję że podzieliłas się przepisem. Mnie kurkuma w napojach nie zachęca, ale nie żałuję do potraw, może kiedyś wypróbuję.
      Zapomniałam jeszcze dodać, że od jesieni cały czas podjadamy nasiona słonecznika, to stałe menu, na przekąskę, mialam dosyć duży problem z wypadaniem włosów, zauważyłam że od około miesiąca wypada mi ich mniej, a fryzjrerka wczoraj powiedziała mi, że mam bardzo dużo baby hair, w końcu!!!
      Do diety dodałam tez nasiona chia, teraz nie wiem, którego z nasion to zasługa, ale liczy się efekt. Miłego dnia.

      Usuń
  2. Ja mam sposób na spożywanie regularne kurkumy. Robię ryż z kurczakiem i warzywami i dodaję trochę kurkumy. Smaczne i zdrowe i pożywne :-). Ryż pełnoziarnisty :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki, za informację, w sumie to każdy ma jakiś sposób na zażywanie różnych specyfików, głównie chodzi o mi o to, czy jedzenie jakiejś substancji, witamin, owoców lub innych rzeczy przyniosło oczekiwane efekty, w poprawie wyglądu, np włosów, albo cery. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy temat! Każda kobieta, chce olśniewać skórą, włosami, paznokciami.
    Jestem zwolenniczką zdrowej diety, ale nie ukrywam wspomagam się suplementami diety (vitaminer),
    do tego od 3 miesięcy wypijam napar z CZYSTKA, zioła, które wspomagają detoksykację organizmu, polecam, bo również świetnie poprawiają odporność, zwłaszcza w okresie takiej zimy-nie-zimy.

    Pozdrawiam i samych wspaniałych efektów życzę!
    otakiejcoukradlaslonce.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Dzięki za polecenie czystka, czytałam sporo informacji na ten temat, ziółko faktycznie zasługuje na to, aby rozsiewać jak najwięcej info o nim.
      P.S Robisz świetne fotki, przyjemne się spedza czas na Twoim blogu.

      Usuń
  5. Polecam przejsc na diete sokami. Soki najlepiej spozywac swiezo wyciskane.Oczywiscie owoce i warzywa powinny byc z dobrego zrodla.Wazna jest tez wyciskarka,najlepiej wolnoobrotowa np:terapiasokami.pl/wyciskarka-kuvings-c9500.Wowczas dostarczamy organizmowi niezbednych witamin i enzymow.Tego soki ze sklepu ci nie dadza.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.