Jak zrobić bułeczki bez pieczenia - przepis

Udostępnij ten post

Witam.
Zastanawialiście się kiedyś jak zrobić bułeczki bez piekarnika, prodiża lub tym podobnych rzeczy.
Mając do dyspozycji tylko garczki i patelnię, można wyczarować bułki.

przepisy bez pieczenia

Skoro udało mi się to zrobić, a wcale nie jestem mistrzynią w kuchni, to Wam też się uda.

Wykonanie jest banalnie proste!

 

Jak zrobić takie bułki bez pieczenia 

przepis i wykonanie


Produkty potrzebne to:

mąka - 4 kopiate szklanki

mleko - 1,5 szklanki

drożdże - pół kostki świeżych

cukier - 2 łyżki

sól - szczypta

masło - 4 łyżki

kasza manna - 2-3 łyżki



Odlej pół szklanki mleka, mleko powinno być ciepłe, ale nie gorące. Ja zawsze sprawdzam palcem, jeśli nie parzy to ok, dodaj łyżeczkę cukru i drożdże, pomieszaj do rozpuszczenia. Masło i resztę mleka, lekko podgrzej, tak aby rozpuściło się masło.
Przygotuj miskę, wsyp do niej mąkę, pozostały cukier, oraz sól. Dodaj też rozpuszczone drożdże, oraz mleko z masłem. Teraz możesz zacząć zabawę. Ciasto należy wyrobić, powinno odchodzić od rąk, jeśli długo wyrabiasz i dalej się klei, dodaj jeszcze mąki, najlepiej po łyżce, żeby nie przesadzić. Jeśli się udało, to świetnie, wyrobione ciasto zostawiamy na godzinkę do wyrośnięcia.
Następnie rozwałkuj ciasto, na grubość około 0,5 cm, grubsze też mogą być, to nie konkurs, robimy dla siebie :)


przepis na bulki bez pieczenia
bułki zrobione bez pieczenia na patelni


Szeroką szklanką powycinaj kółeczka, obtocz w kaszy, zostaw jeszcze na około pół godziny, aby podrosły.
W między czasie podgrzej patelnię, powinna być porządnie rozgrzana, ja smażyłam , a właściwie piekłam na patelni z ceramiczną powłoką i pod pokrywką, na bardzo małym ogniu, na najmniejszym palniku.

Nie dodajemy żadnego tłuszczu, upieką się. 

Powinny być rumiane, moje potrzebowały około 7-10 minut na każdą stronę.

Bułeczki wychodzą puszyste, a te na zdjęciach to efekt następnego dnia.
Smacznego !


Zrobilibyście takie bułeczki ?
A może robiliście już takie, albo podobne?

Foto mojego autorstwa.

Słonecznego i miłego dnia ! - Tajemnice Natury

32 komentarze :

  1. Bardzo ciekawy pomysł na bułki :) Piekarnik mam, co prawda, ale warto wiedzieć, że bez niego też się uda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam piekarnik, ale musiałam wypróbować i udało się, ciekawe czy wyszły by na ognisku ? A znając siebie, to wypróbuję przy najbliższej okazji :)

      Usuń
  2. Ależ ciekawy patent, jeszcze nie spotkałam się z bułeczkami z patelni. Powiem szczerze, że nie miałam pojęcia, że w ogóle tak można zrobić :)
    Fajny pomysł :)
    Pozdrawiam cieplutko, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł nie jest mój, bo krąży w Sieci od dawna, i miałam ochotę go wypróbować, i w końcu je zrobiłam ;)

      Usuń
  3. Bułeczki wyglądają bardzo smacznie :) Nawet bez piekarnika można cieszyć się świeżym pieczywkiem na śniadanko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I były bardzo smaczne, połowa zjedzona od razu, gdy byly jeszcze ciepłe, znikały w zastraszajacym tempie :)

      Usuń
  4. WOW, czarodziejka z Ciebie. :D O pizzy z patelni wiedziałam, ale bułki?! Nieźle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z koleji pizzy nie widziałam , z patelni, też niezły patent :) w sumie i to i to ciasto drożdżowe, więc można próbować, dzięki za pomysł :D

      Usuń
  5. Pomysł dobry, warto też wypróbować, może się przydać w nieczekiwanej sytuacji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz słyszę o takich bułeczkach, świetnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Marcelina, sposob ich przygotowania warto zapamiętać, kto wie kiedy może się przydać.
      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  7. Haha, o kurcze, nie wpadł bym na to by bułki przygotować na patelni! Pomysł przydatny na pewno w ekstremalnych sytuacjach, gdy nie mamy dostępu do piekarnika ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja te bułeczki zrobiłam z ciekawości, dodam tylko jeszcze, że kasza w sumie, nie jest potrzebna, bez niej, też wyjdą, nie przypalą się.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Fajny pomysł, zwłaszcza kiedy piekarnika brak, np. w akademiku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, można je zrobić, nawet wtedy kiedy nie mamy piekarnika, a mamy ochotę na coś dobrego.
      Miłego dnia!

      Usuń
  9. Genialny pomysł :) Nigdy nie zastanawiałam się nawet nad takim rozwiązaniem, a tu proszę, bułki, że aż się chce je od razu zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bułeczki są pyszne, same znikają od razu :)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  10. Fajny pomysł! Nie robiłam takich i nie jadłam.... jeszcze ;) chętnie kiedyś zrobię, bo wyglądają pysznie.
    Dziękuję za odwiedziny i zapraszam częściej ;) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zdjęciach nie widać, ale wychodzą fajne i puszyste, zobaczysz jak zrobisz :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Świetny pomysł! :) Ostatnio chodzi mi po głowie pieczywo własnej roboty. Mam przedpotopowy piekarnik, którego boję się sama podpalać, zawsze robi to mój Mąż, więc bułeczki z patelni to idealny pomysł dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajny, a w Twoim przypadku , może okazac się pomocny, i bułeczki wyjdą na 100 % i więcej. Pozdrawiam bardzo serdecznie.

      Usuń
  12. Ciekawy pomysł, super, że bez wykorzystania sprzętów elektrycznych można je przygotować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może, kiedyś w ten sposób nasze pra pra babcie , tak piekły bułki :)

      Usuń
  13. O kurcze, ale cyrk :) w życiu bym nie wpadła na to, że można "upiec" coś bez piekarnika czy innych specjalnych sprzętów :) Spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cyrk i pieczenie na patelni :)
      Uda się z pewnością, zachęcam do wypróbowania, też trudno było mi uwierzyć, że tak też można. A jednak wyszły, myślę że każde drożdżowe wyjdzie na patelni.
      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam wieczorowo!

      Usuń
  14. oooo kurcze nigdy bym nie pomyślała ze da się zrobić bułeczki bez piekarnika!!! bardzo przydatne :D
    co powiesz na wzajemną obserwację???
    rozmaitowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. A jednak się da! Można zrobic bułki bez pieczenia, patelnia wystarczy :)
    A proszę bardzo, możemy się obserwować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Podpisuję się pod wszystkimi komentarzami, i ja nie miałam pojęcia, że się tak da upiec pieczywo, super pomysł, w szczególności, że sezon za pasem i wyjazdy w miejsca gdzie do dyspozycji ma się tylko kuchenkę... i nie ma chętnego, który poszedł by rano po świeże bułeczki:)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Całkiem ciekawe... nigdy o czymś takim nie słyszałam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.