Jak szybko schudnąc ? Czarnuszka na skuteczne i zdrowe odchudzanie.

Udostępnij ten post

Witam.

O czarnuszcze pisałam już jakiś czas temu. Są to niesamowite nasionka o wszechstronnym zastosowaniu w kuchni, o której pisałam tu :Czarnuszka w kuchni, to już wiecie, że nadają potrawom oryginalnego i orientalnego smaczku. Warto po nie sięgnąć nie tylko dla smaku, ale i dla zdrowia. Jeśli czytaliście Olej z czarnuszki zwalcza raka , (a jak nie zapraszam do poczytania), to orientujecie się, jak nadzwyczajna jest czarnuszka. 

  • Oprócz tego, nasiona czarnuszki wspomagają walkę z utratą wagi, 

  • zmniejszają ilość tkanki tłuszczowej 

  • oraz regulują poziom cholesterolu w organizmie.



skuteczne odchudzanie
Sposoby na zdrowe i skuteczne odchudzanie




Irańscy naukowcy z Uniwersytetu Shahid Sadoughi, podzielili  losowo 88 otyłych kobiet na 2 grupy. Jedna i druga grupa uzyskała fachowe doradztwo w sprawie odżywiania, a także zmniejszono ich diety o 500 kalorii. Jedna grupa dostała dodatkowo zalecenie, aby spożywać również 3 gramy (mniej niż 1 łyżeczka) zmieloną czarnuszkę z jogurtem, druga grupa - kontrolna, też miała jogurt, ale bez dodatku czarnego kminku.
3 miesięczne badania wykazały, że kobiety które dodawały czarnuszkę do diety , schudły o 3 kilogramy więcej niż druga grupa kobiet, ale to nie wszystko.


Tkanka tłuszczowa zmalała o 14,64 % więcej niż w grupie kontrolnej, 

w której to wyniosła 4,91 %, a więc prawie 3 razy więcej.

 


Jak to się stało? Dlaczego tak różne były wyniki?

Czarnuszka zwiększa ciepłotę ciała, tym samym zwiększa tempo przemiany materii, a szybszy metabolizm przyczynia się do skuteczniejszej utraty masy ciała. Poprawia także proces trawienia i powoduje łatwiejsze przyswajanie składników pokarmowych, zapobiega także gromadzeniu tłuszczu w organizmie.


Poza tym czarnuszka, jak już wiecie, ma mnóstwo innych zalet.

 

  • Działa antynowotworowo, 

  • zapobiega rakowi żołądka. 

  • Zalecana jest przy astmie, 

  • zapaleniu stawów, 

  • zwiększa koncentrację i wyostrza pamięć.


A czy Wy macie już czarnuszkę?
Znacie ją, a może dopiero zaczniecie używać?
Wypróbujecie? 

Jeśli nie macie dostępu do czarnuszki w sklepie stacjonarnym, to może zainteresuje Was oferta z tych miejsc 

- 1kg za 29,50 zł
- Intenson Czarnuszka 200g za 9,90 zł


Pozdrawiam Was serdecznie - Tajemnice Natury.

darmowe foto www.pixabay.com.


35 komentarzy :

  1. Bardzo ciekawy artykuł. Wróciłam również do artykułu o oleju z czarnuszki, również bardzo ciekawy.
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zainteresował Cię temat, olej można kupić w kazdym sklepie ze zdrową żywnością, tak samo nasionka, ale taniej wychodzi zakup od dostawców lokalnych, idę właśnie popatrzeć co mają dobrego, albo nowego.
      Miłego dnia :)

      Usuń
  2. W sklepie zielarskim kupuję ostropest i czystek oraz zdrową żywność, ale będę musiała i na czarnuszkę zwrócić uwagę. Osobiście bardzo wierzę w dobroczynną moc ziół:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze, to czystka jeszcze nie próbowałam, ale może przy najbliższej okazji zakupię.
      Czarnuszka ma bardzo specyficzny smak, ale idzie sie przyzwyczaić, osobiście to bardzo ją lubię.

      Usuń
  3. Słyszałam o czarnuszce na blogach i fanpage'ach ze zdrową żywnością czy zdrowym trybem życia. Nie wiedziałam, że ma aż tak zbawienne działanie jeśli chodzi o zrzucanie zbędnych kilogramów. Super blog, szkoda, że trafiłam tu tak późno. Dużo porad, przydatnych informacji- tego szukam. Mam nadzieję, że nie ominę żadnego posta.
    Zapraszam w wolnej chwili do mnie i pozdrawiam cieplutko :)
    Megly.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Megly.
      Fajnie, że zawitałaś do mnie i zostaniesz na dłużej.
      Dziękuję za bardzo miły komentarz!!!
      i oczywiście zajrzę do Ciebie.
      Pozdrawiam także bardzo serdecznie.

      Usuń
  4. A to mnie zainteresowałas :D Od jutra poluję na to zacne nasionko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Justynko :)
      Mam nadzieję, że upolujesz dobre nasionka i poznasz ich ciekawy smak, oraz właściwości.
      Miłego dnia.

      Usuń
  5. Nasze pierwsze spotkanie z nią w ciasteczkach wytrawnych było takie sobie... jednak postanowiłyśmy się do niej przekonać i teraz już stwierdziłyśmy, że jest pyszna i codziennie dodajemy ją do każdego obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O , proszę prawdziwe fanki czarnuszki :)
    Pozdrawiam wiosennie !

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie wypróbuję bo są lepsze, naturalne metody wspomagania odchudzania :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A możesz się pochwalić ? Może inni skorzystają ?

      Usuń
  8. pierwsze nasionka z czarnuszki dostałam od mojej kochanej siostrzyczki. od razu pokochałam smak tych nasion i królują w kuchni po dziś dzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo siostrzyczka się odezwała :) Jak miło :D

      Usuń
  9. Czarnuszki jeszcze nie próbowałam, ale sporo o niej słyszałam dobrego. Muszę kupić :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe, czy Ci posmakuje ?
      Ale dowiesz się jak skosztujesz :)
      Słonecznego dnia .

      Usuń
  10. o kurcze nie wiedzialam ze ma tak duze zastosowanie :) czas ją zakupić
    ps:obserwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma dużo zastosowań, pamiętam że pierwszy raz o niej dowiedziałam się z programu kulinarnego, chyba było o kuchni tureckiej :)

      Usuń
  11. Nie wiedziałam, że czarnuszka ma takie wspaniałe właściwości. Bardzo ją lubię i moja kotkę nazwałam Czarnuszka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że lubisz czarnuszke, ma wspaniałe działanie na organizm.
      No i ta kotka extra się nazywa, ha ha.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Jutro kupuję! Swego czasu jadłam chleb z czarnuszką, ale nie wiedziałam, że ma taki wpływ na nasze zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówią, że leczy wszystko, oprócz śmierci. :)
      Miłego dnia.

      Usuń
  13. Słyszałam o niej, ale nigdy nie próbowałam. Ale teraz chyba się zaopatrzę :) Czuję się przekonana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że Ci posmakują :)

      Usuń
  14. Nawet ją lubię, chociaż,, pierwsze kontakt,, tego nie zapowiadał ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie było podobnie, ale chyba pierwsze co skosztowałam to olej z czarnuszki, ten to dopiero powala smakiem :)

      Usuń
  15. No super :) dobrze się składa, bo bardzo ją lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, jest trochę fanek czarnuszki, a wydawało się, że nie jest popularna.

      Usuń
  16. Czarnuszka wzmaga też laktacje - jest jednym ze składników herbatek i kawek laktacyjnych:) A mój ulubiony chlebek Baltazar (piekarnia Julka), jest posypany czarnuszką - pycha. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to bardzo dobra informacja dla mam, które karmią piersią.
      Fajnie , że dzielisz się , może trafi tu karmiąca mamusia potrzebująca info :)
      A chlebka jeszcze nie kosztowałam, może przy najbliższej okazji wypróbuję.
      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  17. Serio? Muszę kupić nasionka! Mam olej z czarnuszki i używam go do pielęgnacji cery, uwielbiam go za działanie i zapach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Nie Bieska.

      Serio, serio :)
      Do cery oleju nie stosowałam, mam zamiar przetestowac, tylko najpierw wykończe inne.
      Zapach ma oryginalny, ale smak też niczego sobie, można go polubic :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  18. Witaj :) Dziękuję za komentarz i odwiedziny! serdecznie zapraszam i widzę, że u Ciebie fantastyczne artykuły, a akurat kupiłam czarnuszkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa jak ją wykorzystasz i czy smak i zapach polubisz ?
      Bo jeśli chodzi o jej własciwości , to jest to fantastyczne zioło :)

      Usuń
  19. warto stawiac na naturalne sposoby odchudzania np suplement be slim 3 ktory w swoim skaldzie ma m.in. wyciag z morwy bialej, morszczynu i bialej fasoli

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.