Zdrowe bezglutenowe ciastka fit z nasionami chia - przepis

Udostępnij ten post



Witam.



nasiona chia zastosowanie przepisy
Przepis na ciastka fit z nasionami chia


2-3 tygodnie temu, siostra wysłała mi zdjęcia ciasteczek, które akurat sobie piekła.
Nie powiem, wyglądały bardzo smakowicie.
Zabierałam się do nich trochę z oporem, bo zawsze ktoś wyjadł mi banany, potem nie chciało mi się iść znowu do sklepu, w sumie po najważniejszy składnik.

A, że w sobotę zrobiliśmy większe zakupy, skryty bananożerca - nie miał szans wyjeść wszystkich.
Zostało kilka średnich, akurat na ciasteczka.

W międzyczasie dowiedziałam się, że siostra korzystała z przepisu Tysi , też tam oczywiście zaglądnęłam - Polecam, bardzo ciekawe pomyły i przepisy, zapewne skorzystam jeszcze nie jeden raz, z tej stronki.




Nie byłabym sobą, gdybym trochę nie pozmieniała. Ale i tak najważniejsze składniki muszą być:

Przepis na bezglutenowe ciastka fit 

z nasionami chia :

  • bezglutenowe płatki owsiane - 160 gram
  • banany - 3 średniej  wielkości
  • jajka - 2 sztuki


reszta, to już od naszej wyobraźni, te akurat składniki, mam prawie zawsze pod ręką:
  • słonecznik - 2 duże garści
  • nasiona chia - 1 duża garść
  • żurawina - też około 2 duże garści
Potem wszystko razem mieszamy, banany trzeba dobrze ugnieść na miazgę, można wcześniej blenderem zmiksować jajka i banany.
Ja dalej blendera nie mam, więc wymieszałam widelcem i też było.


słonecznik, zurawina szalwia hiszpanska



Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, w międzyczasie na papierze kładziemy nasze ciasto, lekko przygniatamy i pieczemy około 15-20 minut (pieczenie góra i dół)

chia, szalwia hiszpanska zurawina slonecznik

Mi wyszło 17 ciastek, ale nakładałam dużą łychą :D

Ciastka nie zawierają mąki, tłuszczu ani cukru. Ale mają za to niesamowite nasiona chia, o których już pisałam  (zachęcam do poczytania), słonecznik, żurawinę, banany.


Smacznego!!!!

Upieczecie?

Foto mojego autorstwa.





38 komentarzy :

  1. Ciasteczka wyglądają pysznie, bardzo chętnie je upiekę, muszę tylko zdobyć nasionka chia, których wcześniej nie znałam i z ciekawością przeczytałam u Ciebie na ich temat :)
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Agness.
      Ciasteczka są naprawdę pyszne, jak dla mnie hit, pierwszy raz je robiłam, ale wejdą do stałego repertuaru :).
      Nasionkami chia warto więcej się zainteresować, dziękuję za bardzo miły komentarz.
      Pozdrawiam też, cieplutko, bo u nas dzisiaj całkowity cogel-mogel pogodowy

      Usuń
  2. Mnie odrzuciło od płatków owsianych, choć mam ochotę straszną upichcić jakieś zdrowe ciacha z nimi. :) Może dam im jeszcze jedną szansę, tak apetycznie wyglądają u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Gabriela.
      Tak , daj im szansę, ciastka są rewelacyjne.
      I tak się zastanawiam, z czym Ty jadlaś, te płatki, że Cię odrzuciło?

      Usuń
    2. Jadłam z truskawkami, mlekiem i miodem. Wszystko było ok do momentu, kiedy mój chłopak przytargał płatki żytnie i zmieszaliśmy je z owsianymi. Później już nawet samych owsianych zjeść nie mogłam i do tej pory leżą.

      Usuń
    3. A to Ci, namieszał :)
      Może termin ważności już minął, to wyrzuć, po co mają przypominać.
      Wiem , że to marnotrawstwo ale i tak ich nie zjesz, chyba ?


      Pozdrawiam.

      Usuń
    4. A może zamiast płatków owsianych wypróbuj płatki orkiszowe? Są delikatniejsze w smaku.

      Usuń
  3. Ja mam dwie lewe ręce jeśli chodzi o kuchnie.. a te ciasteczka wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Patrycja :)
      Mogą być i dwie lewe, nawet cztery lewe i też wyjdą, są wyjątkowo proste. Może kiedyś wypróbujesz?
      Pozdrawiam !

      Usuń
  4. Wyglądają całkiem smacznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdrcznie :)
      I zapewniam, że są bardzo smaczne :)

      Usuń
  5. Takie ciasteczka już miały u nas debiut i polecamy gorąco wszystkim. Nasionka chia jednak w nich się nie znalazły a to bardzo fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są wyjątkowo proste w przygotowaniu i smaczne, dlatego warto polecać.
      Wy to w ogóle macie ciekawe pomysly kulinarne i niekończącą się kreatywność w tym kierunku,
      dlatego Wasz blog też polecam !!!!

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dziękować, dziękować :) Miejmy nadzieję, że te pomysły nigdy się nie skończą :P
      A przepis na ciacha podarowałyśmy naszej cioci aby piekła maluchom i jest bardzo zadowolona :)

      Usuń
    3. O, też mam taką nadzieję, bardzo lubię Wasze patenty :D

      Usuń
  6. Przeglądam ulubione blogi przed śniadaniem, a tu takie ciacha widzę. Od razu bym je schrupała ze szklanką ciepłego mleka w towarzystwie. Czy upieczemy- pytasz? Jak dla mnie bomba. Biorę przepis. Uwielbiam takie zdrowe wersje słodyczowych grzeszków. Pozdrawiam serdecznie. Megly.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Megly , miło Cię gościć z samego rana :)
      Bardzo przyjemnie jest czytać, że blog należy do Twoich ulubionych. Mam nadzieję, że ciasteczka się udadzą i wyjdą smaczne.
      Pozdrawiam też serdecznie !

      Usuń
  7. Chętnie upiekę, lubię ciastka z płatkami owsianymi, te domowe są o niebo lepsze od kupionych. No i zawsze się udają :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te na pewno, się udadzą, no i na pewno dużo lepsze niż sklepowe! Wiemy co jemy :P

      Usuń
  8. Pyszna i zdrowa przekąska, takich jak najwięcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marcelino.
      Bardzo pyszna przekąska, teraz będę robić z podwojnej porcji, żeby było na dłużej, bo ta ilość ,znika w zastraszajacym tempie.

      Usuń
  9. Super ciasteczka. Idealne będą na po treningu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Klaudyna - jestem ciekawa czy wypróbowałaś już te ciasteczka i czy Ci smakowały.

      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. Nasiona chia jadłam jak na razie tylko w formie przepysznego puddingu/koktajlu ale w ciasteczkach też muszę zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No a ja puddingu jeszcze nie robiłam, za to dżem tak. A przepis polecam, zawsze się udaje :D

      Usuń
  11. Wyglądają bardzo smacznie, a co najważniejsze są proste do zrobienia. Chętnie wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, powinnaś być zadowolona , bo ciasteczka są naprawdę łatwe do zrobienia i bardzo smaczne, a najważniejsze że zdrowe, bo wiesz co jesz :D

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. I takie właśnie są :D, najłatwiejsze jakie kiedykolwiek robiłam , no i przede wszystkim pyszne.

      Usuń
  13. Wyglądają apetycznie :) na pewno zagoszczą u mnie w menu jako słodka, zdrowa przekąska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogę zainspirować i to w dodatku zdrowo :D

      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  14. Upiekę! Właśnie się zastanawiał, co zapakować do zjedzenia w samolocie i już wiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O podróż się szykuje :D. Miłego i spokojnego lotu życzę.

      Smacznego i pozdrawiam bardzo serdecznie.

      Usuń
  15. Czy trzeba dodawać jajko do ciasteczek czy można bez jajka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można bez jajek, ale potrzebny inny skladnik który połączy, mozna dodac wiecej bananow, lub zmielone siemię lniane- myślę że kopiata łycha wystarczy.

      Usuń
  16. Ciastka są super jako przekąska i np zamiast sniadania. Bardzo dziekuję za przepis.
    Czasem dodaje orzechów, tez wychodza fajnie.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.