Najlepsze i najgorsze suplementy magnezu

Udostępnij ten post


 
Witam.


Wszyscy wiemy, jak groźne są skutki niedoboru magnezu, dla organizmu. Począwszy od migren ,  i zaburzeń rytmu serca, poprzez bezsenność, wypadanie włosów, nadciśnienia tętniczego, problemów z tarczycą, atakami astmy i wiele innych.
Wiemy, też że bierze udział w ponad 300 reakcjach biochemicznych w organizmie. Wspomaga prace płuc, optymalizuje reakcje enzymatyczne, bierze udział w przemianie białek, tłuszczów oraz węglowodanów, zapobiega osteoporozie.

Magnez, aby był dobrze przyswajalny musi być związany z inną substancją, która wspomaga absorbowanie tego minerału.


Najgorsze suplementy magnezu
Najlepsze formy magnezu


Dlatego, warto sięgać po takie suplementy, które przyniosą nam korzyść, i w widoczny sposób wpłyną na poprawę naszego zdrowia.


Najlepsze suplementy magnezu:



Cytrynian magnezu 

jest najbardziej popularnym dodatkiem magnezu, prawdopodobnie dlatego, że jest tani i łatwo się wchłania. Kwas cytrynowy działa także jako łagodny środek przeczyszczający, i może pomóc w zaparciach. Będzie doskonałym wyborem dla osób z problemami okrężnicy lub odbytnicy, ale nie dla osób z luźnymi wypróżnieniami.

Taurynian magnezu 

jest najlepszym wyborem dla osób z problemami sercowo-naczyniowymi, ponieważ zapobiega arytmii serca i strzeże serce przed uszkodzeniami spowodowanymi przez ataki serca. Taurynian magnezu bardzo łatwo i bezproblemowo się wchłania, no i poza tym nie posiada absolutnie żadnych właściwości przeczyszczających.

Jabłczan magnezu 

jest doskonałym rozwiązaniem dla osób cierpiących z powodu zmęczenia, ponieważ jabłkowy kwas - wystepuje naturalnie  w większości komórek naszego organizmu i jest bardzo istotnym składnikiem enzymów, które odgrywają kluczową rolę w syntezie ATP i produkcji energii.  Jabłczan magnezu jest niezwykle  łatwo rozpuszczalny.

Glicynian magnezu 

jest jednym z najbardziej biologicznie wchłanianych form magnezu. Jest to najbezpieczniejsza opcja dla korygowania niedoborów magnezu przy długoterminowej suplementacji.

Chlorek magnezu 

zawiera około 12 procent elementarnego magnezu, i posiada spektakularną i rewelacyjną szybkość wchłaniania się. Jest także wysoce skuteczną i najlepszą strukturą magnezu, która oczyszcza z toksyn komórki i tkanki. Chlorek magnezu idealnie wspomaga pracę nerek i przyspiesza metabolizm.

Węglan magnezu 

następna i  ceniona, forma magnezu, która w żołądku miesza się z kwasem solnym. Zobojętnia kwas solny i pomaga w walce z refluksem i niestrawnością.

 

Najgorsze suplementy magnezu



Tlenek magnezu 

popularna i nagminnie stosowana  forma magnezu, nie jest chelatowana i posiada niski  współczynnik absorpcji w porównaniu do tych wymienionych powyżej. 

Siarczan magnezu 

inaczej sól Epsom, bardzo pomocna przy zaparciach, ale niestety ta substancja jest wysoce niebezpieczna w diecie, ponieważ bardzo łatwo można ją przedawkowac. 

Glutaminian i asparaginian magnezu 

Obie formy są neurotoksyczne. Poza tym te dwie substancje są powiązane ze sztucznym słodzikiem - aspartamem.


Źródła 


http://www.naturalnews.com/046401_magnesium_dietary_supplements_nutrient_absorption.html

http://www.acatoday.org

http://www.metabolics.com

http://www.medhelp.org

http://drsircus.com

http://afibbers.org [PDF]

http://www.metabolics.com

http://science.naturalnews.com



A Wy jak suplementujecie magnez?

Pozdrawiam serdecznie - Tajemnice Natury

23 komentarze :

  1. Wieki temu zażywałam magnez, ale fajnie, że poruszyłaś ten temat, bo większość osób idzie do apteki i chce "jakiś dobry magnez". ☺ Warto dobrać magnez do swoich potrzeb, jeśli oczywiście jest to konieczne. Mimo wszystko jestem zwolenniczką naturalnego magnezu, który znajduje się np w kakao.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Gabrielo.
      Też wole naturalnie uzupełniac niedobory, ale czasem potrzebujemy bardziej radykalnej pomocy i dlatego dobrze wiedziec, który magnez wybrac.

      Pozdrawiam majowo :)

      Usuń
  2. Bardzo wartościowy post, dobrze wiedzieć takie rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, faktycznie lepiej wiedzieć co się bierze i odpowiednio dobrać suplement .
      Pozdrawiam .

      Usuń
  3. Ooo, jak dla mnie bardzo wartościowy post. Sama kiedyś brałam suplement magnezu, jak miałam problemy z włosami, ale zupełnie nie miałam takiej wiedzy. Już nawet nie wiem co to było wtedy ;) Jakbym teraz miała zażywać byłabym o stokroć mądrzejsza :) Pozdrowieńka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też brałam suplement magnezu i niestety wybrałam źle, teraz już nie popełnię tego błędu.

      Również pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. O dzięki dobrze wiedzieć :) Nasza mama bierze magnez ale nawet nie wiemy jakiej jest formy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Dziewczyny :)
      Teraz możecie sprawdzić,być może wybrała dobra formę magnezu. Pozdrawiam również Waszą Mame !

      Usuń
  5. bardzo ciekawy wpis, dużo osób zażywa suplementy nie wiedząc nic o nich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, no niestety taka jest prawda, sama zażywałam suplementy, nie zdając sobie sprawy, że mój wybór był zły i w dodatku szkodliwy.

      Miłego dnia !

      Usuń
  6. magnez jest niezbędny, ale też nie wolno przesadzić w drugą stronę z jego spożywaniem. Zwrócę uwagę szczególnie na te niekorzystne związki

    OdpowiedzUsuń
  7. I tu masz racje Julianno, każda przesada jest niekorzystna. Umiar to podstawa.
    Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. BArdzo fajny wpis taki pouczający ;) Bo na reklamach to nieźle zmyślają na temat tych magnesów ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Magdaleno.
      W sumie na temat reklam, to masz racje , chyba są tylko po to żeby firmy zarobiły.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Ciekawy post. Jak widzę o magnezie wiem niewiele :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje, może przyda się informacja w razie potrzeby. Miłego dnia.

      Usuń
  10. O, ciekawe, o taurynianie chyba pierwszy raz czytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też całkiem niedawno przeczytałam o tym związku, no i chyba niezbyt jest popularny, a szkoda , bo dla osób z problemami serca byłby jak najbardziej wskazany.

      Usuń
  11. Ja to najbardziej lubie czekolade jako forme suplementacji magnezem, ale oczywiscie zartuje, no i pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię czekoladę, ale kto jej nie lubi :) a jeszcze jak dobrej jakości ma w składzie kakao, to czemu nie ?
      I też pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  12. Dobrze to wiedzieć, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przy poprawnie zbilansowanej diecie nie ma konieczności suplementacji magnezu. Do włączenia suplementacji magnezu są określone wskazania. Niestety firmy farmaceutyczne 'wmawiają' nam niedobory, tylko po to żeby na tym zarabiać.
    Dobrze, że całość zostało porządnie opracowana i jak już ktoś bardzo chce zażywać magnez, to żeby nie był to tlenek ....

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaraz, zaraz. Czyli łykanie leku Aspargin firmy Filofarm jest szkodliwe dla naszego mózgu ?

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.