Domowe sposoby na wykorzystanie soli Epsom

Udostępnij ten post

Witam.


O soli Epsom, już wspominałam wcześniej w poście, na temat peelingu, który bardzo polecam. Peeling ten świetnie wygładza i nawilża skórę, doskonale usuwa martwy naskórek, jest ekologiczny i przyjazny dla skóry.
Sól Epsom jest to minerał, składający się ze związku siarczanu i magnezu.
Sól Epsom ma zastosowanie zarówno zdrowotne, kosmetyczne jak i inne przeznaczenie, które można wykorzystać  w gospodarstwie domowym.

domowe maseczki toniki  peeling relaksujaca kapiel

Ponieważ nasza skóra z łatwością ją absorbuje, sól znalazła mnóstwo i skutecznych zastosowań. Jednym z ważniejszych jest przyswajanie magnezu. W diecie jest bardzo niebezpieczna, gdyż niesamowicie szybko się wchłania, ale dawkowana przez skórę, przynosi nam same zdrowotne korzyści. O magnezie i suplementacji pisałam tu, zapraszam do poczytania.

A teraz zapraszam Was do zapoznania się z kosmetycznym zastosowaniem soli:

Oczyszczanie twarzy 

dwa, trzy razy w tygodniu dodaj poł łyżeczki soli do ulubionego kosmetyku do mycia twarzy (wymieszaj w osobnym naczyniu). Taki demakijaż delikatnie złuszczy skórę, twarz będzie lepiej oczyszczona. Następnie spłucz twarz ciepłą wodą i wykonuj dalsze czynności pielęgnacyjne.

Maseczka oczyszczająca 

1 łyżeczka soli + jedno jajko + 1 łyżeczka miodu + kilka kropel olejku tymiankowego + łyżeczka soku aloesowego - dobrze wymieszaj , nałóż na twarz , na około 15 min, potem spłucz ciepłą wodą. Ponoć złuszcza skórę i osusza wypryski i normalizuje zbyt tłustą cerę. Stosować 2-3 razy w tygodniu.

Tonik z solą 

wystarczy 1 łyżeczka na pół filiżanki  wody - pomaga zwalczać zaskórniki.

Relaksująca kąpiel 

Dodaj 2 filiżanki soli do wanny + swoje ulubione olejki do kąpieli. 20 minut relaksu złagodzi stres i napięte mięśnie, dla sportowców i ciężko zmęczonych fizycznie jest to idealna kąpiel.

Zrób odżywczy i ekologiczny peeling.



maseczka na niedoskonalosci tonik oczyszczanie twarzy domowymi sposobami
zastosowanie kosmetyczne soli Epsom - domowe sposoby



 Znacie inne kosmetyczne zastosowania?

Pozdrawiam - Tajemnice Natury





18 komentarzy :

  1. Nigdy o tej soli nie słyszałam, a tu tyle ciekawych zastosować. Mnie kusi ten ekologiczny peeling. No i relaksująca kąpiel koniecznie :D Pozdrowionka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj Megly , a kąpiel z sola Epsom to naprawdę, świetne chwile relaksu. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Kolejny ciekawy wpis. Faktycznie wiele ciekawych zastosowań ma ta sól, kolejna pozycja do bliższego przyjrzenia się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje.
      Tak, ta sol ma wiele zastosowań, ja zastanawiam się do czego można ja jeszcze wykorzystać?
      Serdeczności.

      Usuń
  3. Jesteś kopalnią wiedzy o naturalnych produktach. Uwielbiam do Ciebie zaglądać, bo wiem, że zawsze dowiem się czegoś naprawdę ciekawego :)
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Agness.
      Staram się aby było ciekawie, i dziękuję że zaglądasz do mnie, oraz za miłe komentarze :D.
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Na pewno warto się tą solą zainteresować. Używałam jej kiedyś do peelingów, dopóki się nie skończyła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No na pewno, jest warta zainteresowania, tym bardziej , że ma wiele funkcyjnych i ekologicznych zastosowań :D.
      Czas kopić nową sol , najtaniej chyba można dostać na stronie http://www.stanlab.eu/

      Usuń
  5. Dla nas nadal ta sól jest bardziej nieznana. Sezon odkrywczy się zbliża więc warto pomyśleć o dobrym peelingu ciała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sezon odkrywczy powidacie ? Fajny sezon :D, mam nadzieje, ze zaliczycie go do udanych!!!

      Usuń
  6. Zaintrygowałaś mnie tą solą :)
    Ciekawy i przydatny post, aż szkoda, że teraz nie mam wanny :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ajaj, no faktycznie, szkoda że nie masz wanny, ale moczenie nóg w misce ciepłej wody, z solą Epsom też jest przyjemna i relaksująca :D

      Usuń
  7. Szczerze powiedziawszy dotychczas się z tą solą nie spotkałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeszcze nic straconego, najlepiej kupić od razu więcej , żeby starczyło na różne i ciekawe pomysły :D
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Do tej pory nie słyszałam o tej soli, ale widzę że to jest bardzo uniwersalny produkt. Chętnie ja wypróbuję, uwielbiam różnego rodzaju nowości:)
    A ja tradycyjnie jak w każdy czwartek zapraszam Cię serdecznie wraz z Twoim artykułem na moje Linkowe Party u Lifestylerki:). Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie :)
    Koniecznie wypróbuj , ale peeling polecam najbardziej, będziesz zadowolona.
    Dziękuję też za zaproszenie, byłam i miód i wino piłam :) Ciekawe te party, postaram się bywać ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kąpieeeeeel :) Muszę peeling spróbować, chociaż martwię się, że mnie podrażni. I mam jeszcze jeden pomysł na nią - muszę sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Sól Epsom jest to minerał, składający się ze związku siarczanu i magnezu." - prościej, sól Epsom to związek siarczan magnezu.

    Natomiast co do spożywania, to wchłania się bardzo słabo. Problemem jest co innego - sól z Epsom po spożyciu wywołuje rozwolnienie.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.