Musli domowej roboty - bezglutenowe batoniki fit z chia - bez pieczenia

Udostępnij ten post


Witam.


zdrowie zdowe slodycze przepisy


Pomysł na batoniki musli, podsunęła mi siostra.
- No weź coś napisz, ja bym zrobiła, na pewno masz jakiś przepis.

Przepisu nie miałam, ale robiłam już podobne, tylko że pieczone , z bananami - pycha.




Jeśli chcecie zrobić pyszne i zdrowe ciasteczka fit z nasionami chia, to zapraszam tutaj.




przepisy z chia
zdrowe ciastka fit z nasionami chia

Piec mi się nie chciało, robić też. Komp nie działa , pogoda do kitu. Wszystko na nie. No ale jak odmówić siostrze?
Szukałam, a jakże. Pomysłów i przepisów jest tysiące. Ciężko się zdecydować. W końcu, wybrałam. Padło na słodkiezapomnienie

Ponieważ jak zwykle, muszę coś zmienić i nie chciałam też dodawać płatków pszennych (wg przepisu z słodkiezapomnienie), padło na płatki ryżowe. Są uniwersalne i można z nich cuda wyczarować (w najbliższym czasie pokażę do czego można je wykorzystać), musiałam zrobić zakupy i zobaczcie na co wpadłam w sklepie :)


Arbuzy czy ogórki ? Opinie podzielone, chociaż w sumie to jedna rodzina


ogorek arbuz
#suchar

 

A teraz już przepis jak zrobić batoniki musli - bez pieczenia.

Składniki na batoniki musli 

 

  • 9 łyżek płatków owsianych bezglutenowych
  • 4 łyżki płatków ryżowych
  • 3 łyżki  sezamu
  • 4 łyżki siemienia lnianego
  • 4 łyżki nasion chia
  • ½ szklanki rodzynek
  • ½ szklanki słonecznika
  • ½ szklanki suszonej żurawiny
  • sok  i starta skórka z ½ cytryny
  • 8 łyżek miodu (dla mnie były za słodkie, następnym razem dodam go mniej)
  • ½ łyżeczki cynamonu, wanilii, kardamonu (wg gustu i do smaku)

Jak zrobić bezglutenowe batoniki 

musli - przepis 

 
slonecznik nasiona chia siemie lniane przepisy


  • na  patelni lub w większym i głębszym garze podprażamy płatki owsiane, ryżowe,  na złoty kolor, pod koniec dosypujemy sezam, siemię lniane, nasiona chia, słonecznik i podprażamy wszystko jeszcze około 2 minuty (ja chyba robiłam to dłużej)
  • całość przesypujemy do miski i dodajemy pozostałe składniki czyli żurawinę, rodzynki, skórkę z  cytryny, sok z cytryny i ulubione przyprawy
  • następnie, na patelni podgrzewamy miód, gdy zacznie wrzeć ściągamy szybciutko z gazu  i dodajemy całą zawartość mieszanki, mieszamy dokładnie tak aby wszystkie składniki były pokryte miodem
  • całość przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia ( około 20x20 lub inne podobne),  na grubość około 1 cm i  dokładnie i mocno dociskać mieszankę, należy zrobić to porządnie, ja się nie przyłożyłam jak należy i mimo, że leżakowała kilka godzin w lodówce to "rozjeżdżała się" ).  Potem kroimy i ewentualnie ozdabiamy, dobrze jest obłożyć papierkiem, bo batoniki kleją się. 
  • Smacznego.


domowe batoniki musli z chia

Zrobicie? A może już robiliście ?

Miłego dnia.

Wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa.

56 komentarzy :

  1. Jak ja uwielbiam takie batoniki! Sama przygotowuje podobne ciasteczka. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu mam sprawny komputer :) i mogę pisać do woli :)
      Fajnie, że robisz podobne ciasteczka, ja nie mogłam się zdecydować, które zrobić, bo Internet jest pełny podobnych przepisów i strasznie trudno jest wybrać przepis.

      Usuń
  2. Uwielbiam! dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ proszę bardzo, mam nadzieję, że wyjdą Ci tak pyszne jak moje!!!

      Usuń
  3. Super sprawa! Dobrze do tego pasuje też zestaw kosmetyków do wygrania w konkursie - http://bit.ly/diamentowekosmetyki

    OdpowiedzUsuń
  4. Batoniki wyglądają prze...pysznie :) Ładne mi ogórki;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I takie są, warto chociaż raz wypróbować, gwarantuję, że będą smakować :)

      Usuń
  5. OOO, prosty ten przepis, nawet mi chyba udałoby się:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Dagmara, przepis rzeczywiście jest prosty, myślę, że nawet dziecko by zrobiło. Tobie też się udadzą.

      Usuń
  6. Wypasione te ogórki u Was w sklepie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak, mamy coraz nowsze odmiany wszystkiego :)

      Usuń
  7. Witaj :) Nominowałam Cię do LBA, widzę że masz troszkę tych obserwatorów ale jeśli masz ochotę za zabawę to zapraszam do mnie po szczegóły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj effa , dziękuję za nominację, chętnie wezmę udział w zabawie. Sorry, że wcześniej nie odpisałam, ale mój komputer nie działał najlepiej.

      Usuń
  8. Samo zdrowie! Cudnie pyszne batoniki :)
    Już samym wyglądem napędzają apetyt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak i tu się zgadzam całkowicie :) Nie dość że zdrowe, to bardzo łatwe w wykonaniu i naprawdę przepyszne.

      Usuń
  9. Haha Tesco zawsze ma wszystko najlepsze! :) A batoniki super, chętnie takie przygotuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przygotujesz te batoniki, pochwal się potem jak Ci wyszły :)

      Usuń
  10. Aaaaaaaaaaa... dostałam ślinotoku! Na widok cudnego zdjęcia i bardzo apetycznego opisu/przepisu. Mam nadzieję, ze czas mi pozwoli i że niedługo uda mi się zrobić takie pyszności - tym bardziej, że to znacznie zdrowsze niż sklepowe batony!

    Buziaki,
    Małgorzatka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Małgorzatko, dziękuję że wpadłaś do mnie :) i znalazłaś chwilkę, żeby skomentować.
      Radość moja jest ogromna !!!
      Tym bardziej, że Ty, ostatnio taka zajęta jesteś, bardzo.
      Życzę Ci abyś znalazła tą chwilkę i zrobiła te pyszne słodycze .
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Musli własnej roboty to kapitalny pomysł :) Mamy pełną kontrolę nad tym, co przygotowujemy. Trzeba poświęcić trochę czasu na wypiek, ale efekt ... mniam mniam :) Szczególnie ta żurawinka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I kapitalny i wyborny i jaki tylko chcesz , a najważniejsze, że wiesz co jesz.
      Pozdrawiam i dziękuję za miły komentarz.

      Usuń
  12. Smakowicie wygląda, robię często dzieciom do szkoły uwielbiają takie zdrowe batoniki:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Smakowicie wygląda, robię często dzieciom do szkoły uwielbiają takie zdrowe batoniki:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to dzieciaczki, mają z Tobą dobrze, takie rarytasy i to dość często.
      Przyznaj się, są tak dobre, że robisz je, pod pretekstem, że niby dla dzieci, a sama się nimi zajadasz :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Wyglądają bardzo apetycznie - fajna, zdrowa przekąska :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne na drugie śniadanie podczas wycieczki :) A ogórki bardzo dorodne. Aż strach się zapytać jak wyglądają te długie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie batoniki można zabrać na wycieczkę, dobry pomysł, ale nie w czasie upałów, bo chyba by się rozpłynęły...przynajmniej te moje :)
      A tym pytaniem "Aż strach się zapytać jak wyglądają te długie? :)" rozbawiłaś mnie totalnie.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  16. O nasionkach chia usłyszałam po raz pierwszy podczas szkolenia Avon, ponieważ marka ta wyprodukowała kremy z owymi nasionkami. Kiedy patrzę na Twoje batoniki, aż ślinka mi cieknie. uwielbiam takie smakołyki :)
    Pozdrawiam cieplutko i dziękuję za odwiedziny u mnie na konwenansach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś zajmowałam się Avonem i miałam niezłe wyniki :)
      No i podsunęłaś mi ciekawy pomysł na zastosowanie kosmetyczne nasionek. Dziękuję.

      Również pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  17. Szybkie i proste a w dodatku pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama prawda :)
      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam :D

      Usuń
  18. Nie robiłamjeszcze nigdy batoników fit, przyznaję z lenistwa - nigdy nie chce mi się robić słodkich dań, ani niczego, co nosi znamiona deseru czy słodkiej przekąski. Tak już mam i bardzo żałuję. Nie wiem skąd mi się to wzięło, bo słodkie bardzo lubię jeść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to chyba mam we krwi, bardzo lubię słodycze, desery i wszystko co jest z tym związane, nie wyobrażam sobie życia np na słono, albo kwaśno :), oczywiście staram się, żeby było to jak najmniej szkodliwe heheh.
      Ja np uwielbiam ruskie pierogi, ale też nie lubię ich robić i zazwyczaj są rzadziej niż raz "na ruski rok".

      Usuń
  19. Przygotuję takie batoniki, kiedyś robiłam podobne i mi smakowały, więc te też z chęcią wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miła wiadomość, może dasz znać jak Ci wyszły? :)

      Usuń
  20. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, co ja się nakombinowałam z tymi zdjęciami :)
      Przydałby się porządny kurs fotografii :), żeby tracić jak najmniej czasu .

      Usuń
  21. Ja zrobię! Uwielbiam takie ziarenkowe jedzenie :P płatki owsiane i słonecznik są u mnie obowiązkowo codziennie :D pod postacią dowolną ;-) tym razem pora na batonika ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, serio ? Ja też lubię, a słonecznik to wcinamy na kilogramy , za płatkami jakoś nie przepadam np w takiej owsiance typowej z mlekiem albo z wodą, ale w innej formie to jak najbardziej .

      Usuń
  22. Pyszne i zdrowe, świetnie wyglądają takie batoniki, pochrupałabym sobie:) Dziękuję za odwiedziny u mnie i zaproszenie do siebie, bedę wpadać, obserwuję i zachęcam do obserwacji mojego bloga, pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję , postaram się wpadać do Ciebie , masz ciekawe przepisy, kilka przejrzałam i są tak łatwe i pomysłowe, że chętnie wypróbuję, a ostatnio brakuje mi pomysłów na obiad, więc na pewno będę częstym gościem .
      Również pozdrawiam.

      Usuń
  23. Będą jak znalazł na słodką i zdrową przekąskę, bez wyrzutów sumienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i muszę się zgodzić :) Słodka na pewno, chyba nawet za bardzo, następnym razem dodam mniej miodu, robiłam je pierwszy raz, więc nie byłam pewna czy zmniejszyć, a myślałam o tym, ale i tak były pyszne :)

      Usuń
  24. Tu podobne słodycze, tylko że z daktyli - wypróbujcie! http://naturalnie.pro/daktylki-dla-marylki/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za podrzucenie linka, też bardzo ciekawe , ja wypróbuję :)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  25. Coś dla mnie, takie batoniki to ja z chęcią :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło czytać ! To może zrobisz ?
      W pół godziny wyrobisz się na pewno :)

      Usuń
  26. Hej Beatko, u mnie konkurs, zapraszam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz zaglądnę i dziękuję za zaproszenie . Miłego dnia :)

      Usuń
  27. idealne na drugie śniadanie, coś w sam raz! dla mnie, obowiązkowo ze szklanką mleka, i nic więcej nie potrzebuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugie śniadanie to dobry pomysł, batoniki zapewniają uczucie sytości na spory kawał czasu, i dodatkowo dostarczają nam sporo błonnika, a także minerałów. No i z tym mlekiem to niezły plan :)

      Usuń
  28. Też robię podobne to bardzo fajna przegryzka.

    OdpowiedzUsuń
  29. Fajna sprawa :D Muszę koniecznie spróbować jak będę miała więcej czasu :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.