Domowe bezglutenowe, lody bez maszynki - kawowo waniliowe z makiem - pycha - przepis

Udostępnij ten post


Witam.




zdrowe odzywianie zdrowe desery lody
domowe lody kawowo waniliowe z makiem bez cukru

 Dzisiaj zapraszam Was w bajeczną krainę lodów, uwielbiany przysmak lata, dla ochłody, i zaspokojenia najbardziej wybrednych smaków.  Tak myślę :) 
A jeśli uwielbiacie smak kawy i wanilii oraz maku, to te lody naprawdę polubicie. Oczywiście można zrezygnować  z maku, ale to już nie będzie to samo :)



Smakosze i koneserzy kawy, zapewne też nie pogardzą moim przepisem, można jak najbardziej dodać swoją ulubioną kawę, a nawet wskazane. Ja użyłam kawę mieloną, zaparzoną w kafetierze, jeśli jej nie używasz , to zaparz taką, jak Ty pijesz i dobrze by było, żeby nie była to kawa rozpuszczalna. Ale jak nie masz innej to, ostatecznie też może być.

Przepis na lody w zasadzie można modyfikować, ja dodałam tylko pół szklanki mocnej kawy, ale dla miłośników tego trunku, nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać jej więcej, to samo dotyczy fanów wanilii.
Czy kojarzycie "Irysy" z makiem ? takie cukierki, to  - prawie to samo, chociaż "prawie" robi wielką różnicę. Mi ten smak kojarzy się z dzieciństwem, kiedy to nie było tyle wyrobów cukierniczych, za to były krówki i irysy. Pamiętacie ?


Lody zrobiłam bez maszynki do lodów.

 

lody wanilowo kawowe z makiem bez cukru
domowe lody bez chemii bez maszynki i bez jajek


Jeszcze się nie dorobiłam , ale myślę że w przyszłym roku , na pewno  kupię, ułatwia to przygotowanie lodów, ale nie mogę narzekać na mój mikser, który służy mi już chyba z 15 lat i pewnie jeszcze długo podziała. Z moją "Domową Złotą Rączką", wszystko działa dłużej :)


A teraz zapraszam na przepis -  jak zrobić lody domowym sposobem bez maszynki, bez jajek 

 

jak zrobic lody domowym sposobem
lody bez maki jajek i maszynki

 

 

 

 Składniki na domowe lody 

  • 2 kubki śmietany kremówki 30 % po 330 gram - szukaj bez karagenu i innych niezdrowych dodatków 

  • 3 łyżki maku 

  • 1 cukier waniliowy (zakupisz w sklepie ze zdrową żywnością) 

  • pół szklanki zaparzonej kawy + 2 łyżeczki rozpuszczonej w niej żelatyny (zrób to kiedy jest bardzo gorąca, a najlepiej dopiero co, zaparzona, oczywiście Twojej ulubionej, jeśli lubisz mocniejsze smaki, możesz dodać więcej  kawy)

  •  4 łyżki miodu - ja miałam akacjowy - mój ulubiony, ale inny też może być, chodzi o to , żeby lody były jak najzdrowsze :)




 Jak zrobić lody - przepis i wykonanie


Zaparzamy kawę i dodajemy żelatynę, ostudzamy.
W międzyczasie ubijamy śmietanę, ja to robiłam mikserem, dodajemy mak i dalej ubijamy, kiedy podniesie się trochę do góry, tzn urośnie, powolutku dodajemy kawę z żelatyną (ostudzoną mieszamy z 2 -3 łyżkami śmietany) dodajemy miód i jeszcze troszkę ubijamy. Uważajcie, żeby nie zrobić masła :). I do zamrażarki.

Na niektórych stronach zalecają kilkakrotne przemielenie tego mikserem, albo blenderem po kilku godzinach leżakowania w zamrażarce,  ale ja tego nie robiłam, aby lody łatwo nakładać, można je wyjąć z godzinę wcześniej z zamrażalnika. Nie roztopią się, żelatyna zapewnia utrzymanie konsystencji.  I nie grozi nam salmonella, w końcu lody są bez jajek !

Przed podaniem lodów możemy udekorować szklanki.

I to tyle , prawda że łatwe ?
Smacznego.

Wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa.

Zrobicie ?


zdrowe odzywianie zdrowe desery lody
domowe lody kawowo waniliowe z makiem bez cukru



41 komentarzy :

  1. Zrobimy, chociażby przekonać się jak smakują :)) ale ja wyciągnę maszynę, a co - jak już ją mam to niech popracuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry plan :) Jeśli masz maszynkę, to ułatwia zabawę, ale z mikserem też wychodzą, robiłam już chyba z 10 przepisów, aby wypróbować czy mikser da radę i szczerze, to radzi sobie.
    Lody polecam, jak dla mnie bomba , smaki dzieciństwa i te "Iryski " , koniecznie daj znać jak Ci wyszły.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super :) Przyznam, że lodów z makiem to jeszcze nie próbowałam, ale bardzo mi się podobają.. Ja w tym roku kupiłam maszynkę do lodów i powoli zaczynam szaleć. Takie domowe lody są o niebo lepsze od tych ze sklepu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Agnieszka , z maszynką można faktycznie poszaleć , a lody koniecznie wypróbuj :)

      Usuń
  4. O jaaa ale wyglądają smakowicie, kocham smak kawy więc one będą idealne dla mnie. Koniecznie muszę wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) jeśli lubisz kawę , to będą Ci smakować .
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Niesamowite! Muszę wypróbować koniecznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam , mi bardzo smakowały, a połączenie kawy i wanilii oraz maku, daje zadziwiający smak :)

      Usuń
  6. Ależ pychota, na pewno skusze się na ich zrobienie :))
    Od jakiegoś już czasu myślę o kupnie maszynki do lodów, ale obawiam się, że wtedy bardzo zmieniłyby się obwody w pasie wszystkich domowników i rezygnuję ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki , polecam z całego serca.
      A u Ciebie widziałam fajne napoje na upalne dni, też zabieram się przygotowanie :)

      Usuń
  7. My w tym roku dorobiłyśmy sie maszynki do lodów z Biedry :D
    Lody z makiem? koniecznie musimy wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem, widziałam, całkiem fajny okaz :)
      Zachęcam wszystkich do wypróbowania lodów :)

      Usuń
  8. Jutro kupię śmietanę i mak:)Wyglądają cudnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę minęło od opublikowania posta, mam cichą nadzieję, że wyszły Ci tak smaczne jak moje!!!
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Ale pychotka przepis zabieram do siebie a na ciebie czeka u mnie przepis na cukier:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pychotka przepis zabieram do siebie a na ciebie czeka u mnie przepis na cukier:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, przepis łatwy jak barszcz, zrobię go z przyjemnością, róże już mi kwitną na balkonie, więc będzie z czego zrobić cukier różany . Dziękuję bardzo.

      Usuń
  11. Lodów z makiem to ja jeszcze nie jadłam, zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam to w planach :)
      Takie lody , to ja też robiłam pierwszy raz !!!!

      Usuń
  12. Świetne! Ja dzisiaj też robiłem lody :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Łukasz , to może pochwal się jakie lody robiłeś ?
      Chętnie poznam nowe przepisy!!!

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Bardzo pysznie , mak rewelacyjnie urozmaica smak :)

      Usuń
  14. No powiem Ci że narobiłaś mi ochoty i mam zamiar je zrobić :). Niech mi tylko ta angina w końcu przejdzie! Nie wiedziałam że lody robi się tak łatwo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu, mam nadzieję, że do tej pory wyleczyłaś gardło i lody oczywiście zrobiłaś.

      Usuń
  15. Ten mak w lodach najbardziej mnie zaciekawił, więc spróbuję na pewno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe czy zrobiłaś te lody? Może się pochwalisz i dasz znać jak Ci smakowały.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  16. Bardzo fajny przepis i ciesze się, że jest bez jajek, bo jestem właśnie w trakcie odczulania i nie mogę ich jeść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie kombinowałam, żeby nie dodawać jajek, nie przepadam za surowymi i niestety mam nauczkę z przeszłości - salmonella, od tego czasu unikam surowych jak ognia.

      Usuń
  17. Fantasyyczne są te lody, najbardziej podoba mi się dodatek maku, który uwielbiam :) a nie wpadłam na to by go dodać do lodów ...no i kawa, lody idealne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olka jestem bardzo ciekawa czy przygotowałaś te lody . Mi bardzo smakowały, rodzinka też była zachwycona.

      Usuń
  18. Uwielbiam mak, a takich lodów chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę je robić jeszcze dużo razy, więc może kiedyś wpadniesz do mnie na lody :) Zapraszam

      Usuń
  19. Przpis wygląda świetnie, ale zasmuca mnie ta żelatyna no i śmietana kremówka. Osobiście nie mam pojęcia gdzie kupić taką bez uzdatniaczy, może Ty masz pomysł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorry, że dopiero teraz odpisuję, ale nie miałam dobrego dostępu do internetu i ciężko nawet strony się otwierały, nie mówiąc już, żeby odpisać na bardzo miłe komentarze.
      W tej chwili najlepsza dostępna (przynajmniej dla mnie) - to tylko w tesco - w czerwonym opakowaniu. Można też zrobić domowym sposobem, kupując mleko od gospodarzy, ale to trochę już "zachodu" i wymaga więcej czasu na przygotowanie.

      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  20. Zapowiadają się przepyszne lody! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łukasz , muszę Ci przyznać rację , były niesamowicie pyszne :)

      Usuń
  21. Irysy z makiem uwielbiałam :) Lody wyglądają na mega apetyczne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo są rewelacyjne, a jak lubisz mak, to powinny zadowolić Twoje podniebienie :D

      Usuń
  22. Te zdjęcia można jeść oczami! Lody muszą być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są, są przepyszne :D
      Gdyby tak dało się jeść, to też, teraz chętnie bym je zjadła, bardzo gorąco dziś znowu . Ale na szczęście kończą się już upały i przyjdzie może ciepła i kolorowa jesień.

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.