Gdzie na Wakacje - Bośnia i Hercegowina oraz Czarnogóra

Udostępnij ten post

Witam.

Jakiś czas temu obiecałam , że pokażę fotki z wycieczki do Czarnogóry, Tak więc już są. Ciężko było wybrać z ogromnej kolekcji :) . Mam nadzieję, że się spodobają.

Jechaliśmy samochodem obładowanym po same brzegi, ale to był pierwszy i ostatni raz, bo  jeśli chodzi o ceny w Czarnogórze, naprawdę nie opłaca brać się jedzenia z Polski. Ceny podobne, jedynie nabiał mają sporo droższy. W sklepach to samo co u nas . Te same napoje, słodycze, pieczywo jednak odbiega smakiem i konsystencją od naszego, chleb razowy - np , to jak bułka z niewielkim dodatkiem otrębów. Mają za to duży wybór mąki, pełno przetworów owocowych i warzywnych w słoikach. Pełno stoisk z owocami, kupiłam nawet kurki - nasze malutkie - a tam wielkie jak średnica szklanki. Też pyszne.

Jedynie co mogę wam odradzić to nie kupujcie kawy - "Bom jaka kafa" - w zielonym opakowaniu. Tak niedobrej kawy w życiu nie piłam. Kupiłam ją tylko dlatego, bo brakło tej z Polski :).

Pogoda dopisała , było bardzo upalnie. Czasami miałam wrażenie że powietrze dosłownie pali. W jeden dzień,  wyszliśmy z hotelu i wróciliśmy się od razu. Ja nie dałam rady... Chłodziliśmy się w klimatyzowanym pokoju. Niestety nie obeszło się też bez niespodzianek. Kilka razy brakło prądu. Nie działała klima, nie było wody. Wszystko tam na prąd. Wodociągów tam nie mają, wszędzie praktycznie woda dowożona jest beczkowozami. Dobrze by było do picia i gotowania używać mineralnej. Nam niestety zaszkodziła .

A teraz zapraszam na małą fotorelację. Kilka fotek z przejazdu przez Bośnię i Hercegowinę, Czarnogórę i plaży w Dobrej Vodzie.

Następne w nowym poście :)

Tak wygląda granica Bośni i Hercegowiny oraz Czarnogóry . Część dróg jest dopiero w budowie. Niektóre miejsca naprawdę przyprawiają o ciarki na plecach, ale widoki za to przepiękne. Za nami grupka motocyklistów z Polski :) -  Pozdrawiam

Przekraczając granicę Bośni i Hercegowiny trzeba przejechać przez drewniany most - z którego takie widoki :)
Dopiero po kilkunastu metrach jest granica Czarnogóry. Sprawdzają dokumenty, paszporty i zieloną kartę. W Czarnogórze walutą obowiązującą jest Euro i nie działa europejska karta ubezpieczeniowa EKUZ. Potrzebne jest dodatkowe ubezpieczenie.

A potem najpiękniejsze widoki , jakie widziałam do tej pory

Te niżej to już z miejscowości Dobra Voda - plaża wieczorem i zachód słońca . Morze i góry razem :D

Czarnogora Montenegro

A teraz biorę się za naleśniki z kaszy gryczanej. Miłego dnia !!!

43 komentarze :

1. Rzeczywiście widoki przepiękne, myślimy o Czarnogórze na przyszłe wakacje, polecasz? ;)

1. Oczywiście :), Musicie zobaczyć Kotor i najpiękniejsze serpentyny z ostrymi zakrętami , Petrowac, Stary Bar , i wiele innych miejsc . Ja tam chce wrócić. Polecam jeszcze Bośnię i Hercegowinę przez Mostar i Banja Luka, niesamowita trasa widokowa , ja mimo że nie mam choroby lokomocyjnej , to jeszcze przez kilka dni miałam zawroty głowy :) Góry po drodze, miasteczka - no bajka . Pozdrawiam serdecznie.

2. Trzeba zaplanować wyprawę ;)

2. Z moich wspomnien z Czarnogory najpiekniejszy mi sie wydaje zdecydowanie Kotor... To tak jakby ktos przeniosl fjord z Norwegii do Czarnogory...

1. Też mi się bardzo podobało, chociaż fjordów nie widziałam :(

3. Oj, chociaż sobie popatrzę na Twoje zdjęcia i pomarzę ... :)

1. Ja też lubię je oglądać , miłe wspomnienia . Może uda Ci się wyjechać ??? Czego z całego serca Ci życzę . Pozdrawiam serdecznie

4. Uwielbiam Czarnogórę. Byłam 5 lat temu i bardzo chciałabym jeszcze raz tam pojechać. Kotor i Perast - to moje faworyty :) ale tak naprawdę... natura! Piękna zieleń, góry i woda w jednym. CUDO!! :)

1. Tak, to prawda, tylko mogę potwierdzić, widoki zapierają dech , też chciałabym jeszcze tam pojechać :)

Pozdrawiam cieplutko.

5. Ooo, czekam na wiecej fotek i wrazen z Czarnogory :) bylismy w tej samej miejscowosci dwa lata temu. Na blogu moim mozesz sobie zajrzec - posty z wrzesnia/sierpnia 2013 i porownac. Czarnogora fajna jest, ale dosc hardkorowa jeszcze - moim zdaniem ;) nie pochorowaliscie sie? Bo u nas pol wycieczki padlo. Winna pewnie ta woda z beczkowozow i nie czyszczonych zbiornikow.

1. O jest i Lidia :)
      Wiem, że czekałaś na fotki i relację, troszkę mi to zajęło , ale miałam też inne zajęcia i nie bardzo czas na blog :)
      Polacy wszędzie jeżdżą :) wyobraź sobie że byli tam nawet z mojej miejscowości, akurat leżakowaliśmy na innej plaży i zauważyliśmy rejestrację z naszego miasta, ale nie było okazji poznać właścicieli . A woda faktycznie zaszkodziła nam i znajomym z którymi byliśmy,chociaż nie wszystkim. Myśleliśmy że złapaliśmy grypę żołądkową, ale to chyba jednak woda.
      Zajrzę do Ciebie z wielką przyjemnością.

Pozdrawiam :)

2. Odpisze Tobie tutaj. Tak, bylismy w tym hotelu. Nas te dolegliwosci ominely, nie wiem,dlaczego;) ale kto wie, czy jak nie bylibysmy dluzej, co by sie dzialo. Przez przypadek kupilismy w Czarnogorze chorwacka Maraske- nie spogladajac na jej smak, bo znalismy tylko wisniowke. Ta kupiona okazala sie byc ziolowa, gorzka straszliwie, ale codziennie wypijalismy po kieliszeczku. Moze ona nam pomogla?
      Pradu na szczescie nam nie wylaczyli, ale z klimy kapala woda i nie byla dawno czyszczona, wiec staralismy sie jej nie uzywac.
      O stanie lazienek i nie mytej podlodze w pokoju nie wpomne ;) ale posciel byla czysciutka i zmieniana, reczniki tez - na szczescie.
      Nie zaluje, ze tam pojechalismy, widoki cudne, to fakt :)) i stare miasta, warownie ...

6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

7. Piękne rejony, śliczne widoki :) Kiedyś chciałabym także i tam pojechać, ale zobaczymy jak to będzie :) Pozdrawiam

1. Warto pojechać, dla samych widoków. Polecam, ale moja dobra rada - to trzeba zaopatrzyć się w wodę mineralną, unikniesz przykrych dolegliwości żołądkowych. Również pozdrawiam

8. Odpowiedzi
    1. Tak , bardzo piękny kraj. Góry i morze obok siebie, dodatkowo kolor wody i soczysta zieleń razem tworzą niezapomniane widoki :D

9. Przepięknie takie obrazy pozostają w nas na długo.Pozdrawiam.

1. Masz całkowitą rację, ja na pewno będę długo pamiętać :D

10. W Czarnogórze jeszcze nie byłam, w BiH tylko tranzytemw drodze do Dubrownika :)

1. A my tylko przejeżdżaliśmy przez Dubrovnik, też fajne widoczki, miasto z góry wygląda bardzo malowniczo i te ogromne statki wycieczkowe , robiły wrażenie :D

11. Przepiękne zdjęcia! Bośnia i Hercegowina jest na liście krajów, które chcę odwiedzić - od dziś, dzięki Tobie dołącza także Czarnogóra :-)

Opowiedz nam więcej o tych krajach proszę!

1. Fajnie, na pewno będziesz zadowolona. Natura w tamtych rejonach jest zachwycająca.

Postaram się napisać :)

Pozdrawiam serdecznie.

12. Jak patrzymy na tą wodę taką śliczną, błękitną i przezroczystą.... zazdrość :P

1. No to musicie się tam wybrać, żeby nie zazdrościć :D , naprawdę cudowna kraina .

13. Ale tam pięknie! Dopisałam to miejsce do listy wakacyjnych destynacji :)

1. Świetnie, każdemu polecam - widoki są przepiękne !!!

14. Świetne zdjęcia. Widzę, że wspierasz Fundację Losy Ziemi. Gratuluję :)
    Pozdrawiam serdecznie!

1. Witaj Angelika, dzięki za komplement :D
      Fundacja i strona ostatnio podupada, a szkoda , bo to najlepsza polska strona z rzetelnymi informacjami , nie ma takiej drugiej. Jeśli nie uzbierają odpowiedniej kwoty na prowadzenie strony, to administrator może ją zamknąć.

15. Przepiękne widoki! Widać warto czasem wybrać kierunek inny, niż oblegane przez wszystkich.

1. Warto, naprawdę , przygotowuję jeszcze kilka postów z Czarnogóry i Bośni i Hercegowiny, także zapraszam do zaglądania. Pozdrawiam cieplutko.

16. Odnośnie kawy to polecam zaopatrzyć się w Holandii. Super ceny, bardzo dobra jakość... ja kupuję za każdym razem ;)

1. Dzięki za podpowiedź :) , ale nie zaglądam w tamte rejony, nawet nie mam znajomych, którzy mogliby mi przywieźć :D, ale za to czasami mama albo siostra przywożą mi z Włoch, też bardzo smaczne kawy.
      Pozdrawiam serdecznie.

17. Czarnogóra to po Gruzji moje kolejne marzenie podróżnicze. Gruzińskie udało się zrealizować, na kolejne też przyjdzie czas :)

1. Też podoba mi się Gruzja, fantastyczne miejsce i te ogromne przestrzenie :D. Znam tylko ze zdjęć.
      Życzę spełnienia marzeń oczywiście.

Pozdrawiam cieplutko.

18. Uwielbiam oba te kraje, byłam tam dwa raz z rzędu. Najbardziej zachwycił mnie Mostar i Sarajewo, a w Czarnogórze wina i plażowanie w Tridat. Świetne zdjęcia - przypomniały mi się te pejzaże jakby to było wczoraj :)

1. Wcale Ci się nie dziwię, że byłaś tam dwa razy . Przecudowne widoki, ja też chcę tam jeszcze pojechać, ale zobaczymy. Mam nadzieję, że się uda.

19. Wybrzeże Adratiku przebija fiordy. :) A dalej od morza jest też baardzo malowniczo.

1. Samych fiordów nigdy nie widziałam, ale krajobraz Czarnogórski na długo zostanie w zakamarkach pamięci.

20. To ja już chyba wiem gdzie się wybiorę w przyszłym roku na wakacje. Ale cudownie! A jak z dojazdem, ile jechaliście?

21. Piękne kadry! W tamtym roku udało mi się zahaczyć o Bośnię i Hercegowinę, Czarnogóra wciąż czeka na swoją kolej :-) Zazdroszczę wyprawy :-) Pozdrawiam.

22. Jak tam pieknie! Cudowne widoki...

23. Byłem wiele razy w Czarnogórze.Przepiękny kraj ,ludzie o bardzo pogodnym podejściu do życia.
    Z czystością bywa różnie.Przez ostatnie 15 lat widać zdecydowaną poprawę warunków bytowych i zaopatrzenia w sklepach.
    Tęsknię i chciałbym tam wrócić.

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.