Kiedy należy unikać kurkumy. Bardzo ważny tekst

Udostępnij ten post

Witam serdecznie.


Wiem, miało być o cieście bezglutenowym, i bardzo przepraszam tych co czekają na przepis i fotki. Ponieważ bardzo długo nie działałam na blogu, siłą rzeczy nie używałam też aparatu i kiedy akurat okazał się potrzebny, to zastrajkował.  Tzn robi zdjęcia, i w aparacie można je zobaczyć, ale kiedy wkładam kartę do komputera, to w ogóle jej nie widzi. Może muszę zmienić przejściówkę, czy jak to się nazywa ?  Nie mam pojęcia. W najbliższym czasie popytam w sklepach komputerowych, co z tym fantem zrobić.

choroby autoimmunologiczne naturalne leczenie


Dzisiaj zapraszam do poczytania o kurkumie. Mimo, że pisałam o niej tu:

Naturalne leczenie chorób autoimmunologicznych kurkumą, kurkuminą.

Szkodliwe działanie fluoru. Kurkuma jako antidotum 

Jak zażywać kurkumę - Onkolog na temat kurkumy - Info z sieci

 

to tak naprawdę, mało się mówi, i mało też informacji, kiedy powinno się jej unikać, albo stosować w zalecanych dawkach i nie przekraczać jej porcji.

 

Kurkuma - przeciwwskazania, dawkowanie i jak stosować kurkumę bezpiecznie?

 

Ciśnienie krwi i cukrzyca

Kurkuma stosowana w dużej ilości i w jakiejkolwiek postaci może spowodować obniżenie ciśnienia krwi lub cukru we krwi. Dlatego osoby przyjmujące leki na cukrzycę i z problemami ciśnieniowymi, powinny stosować ją ostrożnie podczas kuracji lekowych.

 

Gdy masz zaburzenia krzepnięcia krwi


Przyprawa jest znana ze swoich właściwości przeciwzapalnych. Jednak może mieć również negatywny wpływ, jeśli jest łączona z lekami przeciwkrzepliwymi, które mogą powodować powstawanie siniaków i krwawienia.

Takie skutki, mogą wystąpić jeśli weźmie się dużą dawkę przyprawy z którymkolwiek z następujących leków rozrzedzających krew : kwas acetylosalicylowy, leki przeciwpłytkowe i warfaryna.

Podobne objawy mogą wystąpić przy zażywaniu dużych ilości preparatów ziołowych takich jak koniczyna czerwona, imbir, czosnek i wierzba. Te w/w zioła i przyprawy też są znane z właściwości rozrzedzające krew. 

Ważne jest również, aby przerwać przyjmowanie suplementów kurkumy, przynajmniej dwa tygodnie przed zabiegiem chirurgicznym , aby uniknąć skutków rozrzedzenia krwi.


Jeżeli jesteś w ciąży


Medyczni eksperci doradzają kobietom w ciąży, aby nie stosować zbyt dużych dawek kurkumy, ponieważ może bardzo stymulować macicę,  powodując zagrożenie dla maluszka.

 

Jeśli cierpisz z powodu nadmiernego kwasu w żołądku


Specjaliści, uważają, że nie ma ryzyka skutków ubocznych, jeśli stosuje się przyprawy w zalecanej dawce. Problem pojawia się wtedy, gdy przyjmujemy kurkumę w zbyt dużych dawkach, ponieważ może to zwiększyć poziom kwasu w żołądku, co może doprowadzić do uszkodzenia przełyku. Jeśli tak się stanie, będzie to również powodować owrzodzenia, nadkwaśność, zgagę  Inne pokrewne objawy mogą obejmować wzdęcia, skurcze żołądka, nudności i ból w klatce piersiowej.

 

Jeśli cierpisz na schorzenia wątroby


Niektóre badania wykazały, że spożycie kurkumy ma wpływ na to, jak narządy przetwarzają niektóre leki i może to prowadzić do problemów z wątrobą. Dlatego osoby mające problemy z wątrobą powinny bardzo ostrożnie przyjmować suplementy z kurkumą. 

Właściwości lecznicze kurkumy są bezpieczne, o ile jest ona wykorzystywana w zalecanej dawce. Przypadki w/w to tylko przykłady stwarzające zagrożenie zdrowotne, jeśli stosujemy kurkumę w nadmiarze. Ale warto mieć to na uwadze i nie przesadzać z dawkowaniem.

Jak stosować kurkumę leczniczo ? 


Średnia i bezpieczne dawka kurkumy to  400-600 mg proszku, zażywana od 1 do 3 razy dziennie.

Jeśli masz wątpliwości co do stosowania kurkumy, to trzeba to zawsze skonsultować z lekarzem.

 Kurkumę w dobrej cenie można kupić tu



źródła:





12 komentarzy :

  1. Moja mama bardzo ją lubi, a ma problemy z ciśnieniem. Nie widziałam, że może mieć też wiele skutków ubocznych. Sama stosuję ją od czasu do czasu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Megly. Ja też używam kurkumę i to bardzo często, jednak stosowana w zalecanych dawkach jest nieszkodliwa. Ale warto wiedzieć,kiedy można sobie zaszkodzić, bo jak wiadomo wszystko w nadmiarze jest szkodliwe.

      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Nigdy nie zwracałam na to uwagi, na szczęście nie spożywam zbyt dużo kurkumy i nie cierpię na żadne z powyżej wymienionych schorzeń. Leków też nie przyjmuję, więc ryzyko interakcji między przyprawą a nimi jest u mnie zerowe.

    Jestem zdania, że zarówno nadmiar i niedomiar szkodzą, wiec ze wszystkim należy uważać :) Dobry tekst! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy tekst - nie wiedziałam, że ta przyprawa może mieć takie negatywne skutki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super artykuł, zawsze chętnie czytam treści o ziołach i naturalnych metodach leczniczych, poprawiających stan zdrowia oraz pozytywnie wpływających urodę. Jeśli jesteście podobnego zdania jak ja zachęcam do odwiedzenia http://timona.pl/, bardzo polubiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czyli jestem w grupie, która powinna uważać. Dobrze wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zioła mają moc dla zdrowia i urody, jednak wiele jest mocno toksycznych. JEDNAK JA COŚ NA TEMAT NADCIŚNIENIA. Proponuję kąpiele w soli, moczenie nóg w soli, a gdy coś jest już odczuwalnego j.w lub bóle migrenowe, - podeptać 5 min w zimnej wodzie. NADCIŚNIENIE ZWIĄZANE JEST Z TRZYMANIEM EMOCJI NA POZIOMIE GARDŁA. Kiedyś całą godzinę krzyczałam nad morzem : eeee,i inne takie samogłoski, aż popłynęły łzy, śluz z nosa i kaszel. Wszystko puściło. Życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczególnie zainteresowało mnie, że nie można stosować kurkumy gdy ma się nadkwaśność. Bardzo cenna informacja. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  8. Totalna bzdura,stosuję kurkumę od 5 lat -miałem stan zapalny woreczka żółciowego, stan zapalny ścianek żołądka początki rzs i jeszcze wiele innych dolegliwości, wszystko zniknęło jak ręką odjął. Na woreczku żółiowym zdiagnozowano mi kamień wielkości około 3cm. Powodował
    on ciągłe bule i doprowadził do zrakowacenia.Codzienne spożycie około (3łyżeczki) -zjadam ją z sałatkami ,dodaję do kasz, doprowadziło mój organizm do takiej poprawy zdrowia że mogę zjeść konia z kopytami. Ludzie używajcie tego co nosicie na swoich szyjach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy ktoś może mi pomóc dostałam przepis na miksturę z korzenia kurkumy czyli korzeń kurkumy gotuję przez 40min studzę dodaje miód sok z cytryny i trzy dni trzymam w ciemnym miejscu potem zlewam do butelek i gotowe ale co dalej jak stosować tego nie było w przepisie,może ktoś mi podpowie.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi przemyśleniami, doświadczeniem albo pomysłami. Z pewnością zajrzę na Twój blog i uczynię z przyjemnością to samo.
Blog ma charakter informacyjny, nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.
Jeśli podoba Ci się wpis, proszę udostępnij znajomym - Dziękuję.